IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Alfa Romeo скоро няма да прави спортни автомобили?

Италианската марка трябва първо да започне да продава масови модели в големи количества

Всеки, който се надява, че Alfa Romeo ще пусне нов двуместен спортен автомобил или прероден Spider скоро, ще трябва да почака. В ексклузивно интервю за Auto Express маркетинговият шеф на италианската компания Кристиано Фиорио разкри, че брандът трябва да докаже, че може да продава масови модели в значителни количества, преди дори да обмисли създаването на наследник на лекия спортен автомобил 4C, който беше спрян през 2019 година.


Alfa Romeo


Причината е в "огромната инвестиция", вложена създаването на изцяло новата Alfa Romeo Stelvio, която трябва да бъде представена по-късно тази година, и на следващото поколение Alfa Romeo Guilia, предвидено за 2026-та. И двата модела ще се базират на чисто нова архитектура и ще се предлагат с избор между хибридно или чисто електрическо задвижване.

"Всеки, работещ в Alfa Romeo, би ви казал, че в определен момент бихме искали да имаме още един достъпен спортен модел. Винаги обаче съм вярвал, че преди да се впуснем в мечти, като когато хората казаха защо не се върнете в моторните спортове, трябва да спазим обещанията си", посочва Фиорио. "Alfa Romeo няма средствата на Audi, Mercedes или Porsche поради обемите, които генерираме, и трябва да правим нещата стъпка по стъпка. Така че през последните три-четири години бяхме много усърдни, за да поставим отново в ред счетоводния баланс на марката по отношение на резултатите.


Alfa Romeo


"Защо правим това? Ако искаме да изпълним вашите мечти, тези на нашите фенове и клиенти, трябва да можем да постигнем резултати. Защото в определен момент, ако една марка не прави пари, тя няма да може да поддържа бъдещето си, а Alfa Romeo винаги е имала проблем с неспазването на обещанията. Трябва да спечелим доверие, да правим по един нов модел всяка година, да докажем, че той може да бъде печеливш и да произведем бройки, приемливи за инвестицията. След като постигнем това, тогава ще може да мечтаем", добавя той.

Продуктовият мениджър на Alfa Romeo Марио Ламана подкрепя тази теза. "Портфолиото е ключово. Ако изградите портфолио, може да правите много интересни неща. Виждаме светло бъдеще за Alfa и нещата ще си дойдат на място. Ние сме марка спортни автомобили, сто процента, така че нека продължим по пътя си и да не бързаме много. Иначе се фокусираме върху "ние правим Spider!", а после пропускаме всички други възможности на пазара", казва Ламаня.


Alfa Romeo


Докато марки като Alpine, Audi, Caterham, Porsche и Lotus работят върху чисто електрически спортни автомобили, ако Alfa Romeo наистина получи зелена светлина, посоката, която може да избере, все още не е решена. Дали нов спортен автомобил на Alfa трябва да бъде електрически? "Преценяваме най-добрите опции. Има много възможности за избор, така че тук ключова е гъвкавостта", посочва Ламаня.

А какво мисли той за електромобили като Hyundai Ioniq 5 N, които използват някои виртуални трикове, за да създадат по-ангажиращо изживяване при шофиране. "Лично аз не подкрепям, бих казал, фалшификацията на подобно преживяване", казва Ламаня. "В Alfa вярваме в истинското изживяване. Така че, независимо дали имате звук или не, ние искаме да направим нещо, което трябва да е истинско, хората трябва да се влюбят така или иначе в колата, дори и да е електрическа, няма значение. Честно казано, не виждам това като нещо голямо за нашите клиенти. Трябва обаче по някакъв начин да се ангажираме с преживяването", добавя той.

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 3 дни )
    Обезценяването е следствие на качеството, анонимний! Въпросът за що да купувам Алфа на старо, като за същите пари мога да си купя нова изчерпва темата. АЛФА не трябва да умре. Не се сещам за американска марка, която да го заслужава по-малко...
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Миналата година в САЩ са продадени 6826 коли, а Ферари са продали 13 752 коли. Това говори колко тотално зле са нещата за Алфа. Освен това, за да има продажби на Тонале например са правили отстъпки от по над 10к долара, което е страшно много. Да не забравяме, че Ферари е супер нишов модел. Както казах вече продажбите на Алфа Ромео буквално са в рамките на статистическата грешка, същото е и на всякъде по света.Никой не иска кола която се обезценява главоломно и е в дъното като здравина и качество
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Дори в щатите продажбите им са в рамките на статистическата грешка. Продават по-малко от Ферари и Ламборгини, това е крайно зле.
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    #4, така е, но имат пазар в Щатите и ги харесват. Само че са много скъпи, а ако пуснат нещо базирано на 308 с готин дизайн за под 30 000 долара там, може и да продават добре.
  • #4
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Със славата на трошляци която имат трудно ще преборят французите, които които поне са евтини.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Алфа може да потрошат пазара, ако изкарат по-евтини коли базирани на пежо 208 и 308. Те нямат нищо под 60 000 евро и искат да им върви търговията. Тоя глокник Жуниър не го броим, освен ако целта им не е била да унищожат нисан с конглокент на Жук.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 дни )
    Ще конглокираме Дачия ли?Всички брандове,включително китайските се ориентират към атрактивни модели с висока цена и голяма печалба,а поредния книжен плъх,щял да въвежда стратегия тип "тениски Зара" за марка която винаги е привличала хората с индивидуалност и спортен дух!Хората които купуват Алфа търсят различното и красивото в притежанието на колата,не същата кола като съседа.Такива "специалисти" вече назначават навсякъде,че да те е страх да идеш на лекар или да се качиш в самолет!
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Наближава времето в което ще е възможно да се изгради електрически Спайдър, но този автомобил ще е низ от компромиси, най-големият от които ще е пробегът.