Всеки, който се надява, че Alfa Romeo ще пусне нов двуместен спортен автомобил или прероден Spider скоро, ще трябва да почака. В ексклузивно интервю за Auto Express маркетинговият шеф на италианската компания Кристиано Фиорио разкри, че брандът трябва да докаже, че може да продава масови модели в значителни количества, преди дори да обмисли създаването на наследник на лекия спортен автомобил 4C, който беше спрян през 2019 година.
Причината е в "огромната инвестиция", вложена създаването на изцяло новата Alfa Romeo Stelvio, която трябва да бъде представена по-късно тази година, и на следващото поколение Alfa Romeo Guilia, предвидено за 2026-та. И двата модела ще се базират на чисто нова архитектура и ще се предлагат с избор между хибридно или чисто електрическо задвижване.
"Всеки, работещ в Alfa Romeo, би ви казал, че в определен момент бихме искали да имаме още един достъпен спортен модел. Винаги обаче съм вярвал, че преди да се впуснем в мечти, като когато хората казаха защо не се върнете в моторните спортове, трябва да спазим обещанията си", посочва Фиорио. "Alfa Romeo няма средствата на Audi, Mercedes или Porsche поради обемите, които генерираме, и трябва да правим нещата стъпка по стъпка. Така че през последните три-четири години бяхме много усърдни, за да поставим отново в ред счетоводния баланс на марката по отношение на резултатите.
"Защо правим това? Ако искаме да изпълним вашите мечти, тези на нашите фенове и клиенти, трябва да можем да постигнем резултати. Защото в определен момент, ако една марка не прави пари, тя няма да може да поддържа бъдещето си, а Alfa Romeo винаги е имала проблем с неспазването на обещанията. Трябва да спечелим доверие, да правим по един нов модел всяка година, да докажем, че той може да бъде печеливш и да произведем бройки, приемливи за инвестицията. След като постигнем това, тогава ще може да мечтаем", добавя той.
Продуктовият мениджър на Alfa Romeo Марио Ламана подкрепя тази теза. "Портфолиото е ключово. Ако изградите портфолио, може да правите много интересни неща. Виждаме светло бъдеще за Alfa и нещата ще си дойдат на място. Ние сме марка спортни автомобили, сто процента, така че нека продължим по пътя си и да не бързаме много. Иначе се фокусираме върху "ние правим Spider!", а после пропускаме всички други възможности на пазара", казва Ламаня.
Докато марки като Alpine, Audi, Caterham, Porsche и Lotus работят върху чисто електрически спортни автомобили, ако Alfa Romeo наистина получи зелена светлина, посоката, която може да избере, все още не е решена. Дали нов спортен автомобил на Alfa трябва да бъде електрически? "Преценяваме най-добрите опции. Има много възможности за избор, така че тук ключова е гъвкавостта", посочва Ламаня.
А какво мисли той за електромобили като Hyundai Ioniq 5 N, които използват някои виртуални трикове, за да създадат по-ангажиращо изживяване при шофиране. "Лично аз не подкрепям, бих казал, фалшификацията на подобно преживяване", казва Ламаня. "В Alfa вярваме в истинското изживяване. Така че, независимо дали имате звук или не, ние искаме да направим нещо, което трябва да е истинско, хората трябва да се влюбят така или иначе в колата, дори и да е електрическа, няма значение. Честно казано, не виждам това като нещо голямо за нашите клиенти. Трябва обаче по някакъв начин да се ангажираме с преживяването", добавя той.