Тунелите се използват за улесняване на трафика през екстремните терени - така пестят време, нерви и опасност от катастрофи. Поне по белия свят. Тези на АМ "Хемус" създават нерви и са във вечен ремонт, но това е отделна тема.
Ето 10-те най-дълги пътни тунела в света, които използват авангардни технологии и какви ли не приумици, за да държат шофьорите в кондиция. Няма изненада, доминацията на Китай в топа е огромна. Но все пак победителят е от Европа. И като гледаме цените за изграждане, не е лошо да телефонираме на строителите.
10-те най-дълги пътни тунела в света (ГАЛЕРИЯ):
Истински Ерлинг Холанд на пътните тунели. Lærdal беше започнат през 1995 година и пуснат през 2000-а. Отне около 20 години, за да се постигне съгласие по изграждането на тунела. Завършване струва 1,1 милиарда норвежки крони (101,6 милиона евро).
Не, няма грешка в парите! Изграждането му беше много по-евтино от повечето тунели, тъй като естеството на скалата позволява да няма облицовка. Нито трябва да бъде устойчив на земетресения, тъй като те не се случват реално в Норвегия. Тунелът свързва Lærdal и Aurland и се състои от две тръби.
Въпреки че е най-дългият пътен тунел в света, той е и един от най-малко използваните. В типичен ден обслужва около 2050 превозни средства, което до голяма степен се дължи на отдалеченото му - над 300 километра северозападно от столицата Осло.
За да се облекчи монотонността на шофирането през най-дългия пътен тунел в света, който е абсолтно прав участък, този норвежки гигант е разделен на четири секции. Всяка разделена от голяма пещера със зони за паркиране Буквално!. Пещерите имат синьо и жълто осветление, което създава усещането за норвежки изгрев. Смята се, че това стимулира мозъците на шофьорите, когато са уморени. Поставени са и полицейски камери за борба с превишената скорост.


0