IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо при паркиране колата се оставя на първа скорост

И може ли да се използват други предавки след края на пътуване

Много собственици на автомобили, след като изключат двигателя, оставят колата на първа предавка и не използват ръчната спирачка. Няма и нужда от използването ѝ, когато колата е паркирана на равно място. Но защо автомобилът се оставя на първа предавка, а не на втора или на трета, например?


скорост


Фиксирането на автомобил на едно място за по-дълъг престой, ако е оборудван с автоматична скоростна кутия, е много просто - колата се оставя на „Паркиране“ (P) и това е всичко. С „механиката“ нещата са малко по-сложни.

Ако автомобилът е паркиран на не съвсем равна повърхност, докато е насочен „нагоре“, тогава, за да го застопорите без използването на ръчна спирачка, е необходимо да изключите запалването и да преместите скоростния лост на предавка, която елиминира възможността за заден ход. Но ако изберете втора или трета предавка, тогава, както показва практиката, тези предавки могат да не задържат колата, особено при някакво (дори незначително) външно влияние.

В случай на първа предавка такъв проблем не би трябвало да възникне. Между другото, ако паркирате предната част надолу по склон е по-добре е да използвате задна предавка: тя ще накара коляновия вал да се върти в обратна посока и колата ще се застопори по-добре.

А при паркиране на равна повърхност теоретично е напълно допустимо да оставите скоростния лост на втора или трета предавка, но когато колата е под наклон, в зависимост от това накъде е насочена колата, трябва да използвате първа или задна предавки. А най-добре е при по-голям наклон, да включите и ръчната спирачка.

Има и още един нюанс. С течение на времето обаче превключването на първа предавка за много превозни средства вече не е толкова лесно, както в началото. Ясно е, че за правилната работа на скоростната кутия е необходимо периодично да се сменя трансмисионното масло, въз основа на препоръките на производителя. И имайте предвид, че винаги има риск от неизправности в работата на кутията, така че двойното презастраховане "на първа" и с ръчна е оптималният вариант.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Спирал съм на такъв наклон дето нито ръчна, нито първа скорост вършат работа. Само камъни и то по-големи спират колата.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    clickbait ( преди 6 дни )
    И аз очаквах до края на статията да получа отговор на заглавието но няма такъв.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 дни )
    Това е навик който се създава при шофьорските глоксове. Включвайки на 1-ва двигателя става механична спирачка и няма нужда от ръчна освен на наклон. Пък и след това при потегляне най-лесно се тръгва на 1-ва. Последното е за колеги които не са карали ръчни скорости ;). При новите коли всичко това е вече автоматизирано. Моята кола си минава на паркинг и включва ръчната като загасиш. Няма значение дали си бил на Директна, Спортен режим или задна.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Най сигурно е да си носите две плътни тухли в багажника. Подпираш гумите и няма къде да отиде.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Заглавие. "Защо при паркиране колата се оставя на първа скорост." Следват около 5 000 знака статия след прочитането на която все още няма отговор на въпроса "Защо при паркиране колата се оставя на първа скорост" Е, какъв беше смисъла от статията тогава?