Съвременните бензинови двигатели с малък обем обещават икономичност и ефективност, но в действителност някои от тях се превърнаха в истинско главоболие за собствениците на автомобили, оборудвани с тях. В стремежа си да намалят разхода на гориво и емисиите, инженерите въведоха турбокомпресор, директно впръскване и олекотени конструкции, което доведе до много проблеми.
Ако обмисляте употребявана кола с един от тези двигатели, струва си внимателно да проучите сервизната му история, като обърнете внимание на проверката на нивото на маслото и работата на зъбния ремък. В противен случай може да се сблъскате със значителни разходи за ремонт. Представяме ви 5 такива мотора, които е добре да се избягват.
Тези малки мотори е добре да се избягват (ГАЛЕРИЯ):
Поколението три- и четирицилиндрови бензинови двигатели ЕА111 бе представено от VW през 2005 в отговор на новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Производството им бе съсредоточено в завода на Skoda в Млада Болеслав. При тях основната причина за придобиването на печална известност бяха веригата и обтегачът, които излизаха от строя преди изминаването на 50 000-60 000 км.
Постоянен проблем си остана високата консумация на масло, както и образуването на нагар по всмукателните клапани, водещо до проблеми със запалването.


1