Когато говорим за двигатели, очевидно разходът на гориво и производителността са сред най-ценените качества. Тук обаче ще бъде разгледано друго тяхно предимство, определено най-точно като гъвкавост.
То може може да се определи като възможност моторът да бъде използван в най-различни автомобили. Някои от тях са произвеждани по 3-4 десетилетия. А не рядко и в друг вид машини - влакове, танкове, самолети...
Двигателите, използвани в най-много коли (ГАЛЕРИЯ):
Cléon-Fonte прави своя дебют в Renault Caravelle през 1962 година. Забележително, продължава чак до спирането на Dacia 1310 през 2004-а. Той е монтиран на всичко - от малкия ван Estafette до чудовищния 5 Turbo, който печели четири кръга от Световния рали шампионат.
Двигателят е използван от Alpine, DAF и Volvo, както и от Ford за южноамериканския Corcel. Появява се и в René Bonnet Djet от 1962-а (по-късно преименуван на Matra Djet), който е общоприет като първият в света сериен автомобил със средноразположен двигател.


1