IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Стрес тест на Tesla Cybertruck завърши катастрофално

Тегличът не издържа и потроши задната част на електрически пикап (ВИДЕО)

Миналата година в YouTube-канала WhistlinDiesel се появи видео, в което авторът подложиTesla Cybertruck и Ford F-150 на куп изтощителни „стрес тестове“. Основният извод от това видео беше, че тегличът на Cybertruck, заедно с парче от лятата алуминиева рамка, беше разкъсан, повдигайки въпроси относно способността на електрическия камион да тегли безопасно обявените от производител близо 5 тона. В същото време бензиновият F-150 се справи с изпитанието.


Tesla Cybertruck


Тогава някои посочиха, че задната част на рамката може да се е счупила, когато тегличът се е ударил в голям бетонен блок и след това да се е разпаднал по време на теглене. Проблемът е, че нямаше как да се установи със сигурност. Сега обаче друг ютубър - Зак Нелсън от канала JerryRigEverything, подложи собствения си Cybertruck на малко по-научен тест, за да види как се справя тегличът при екстремни условия.

Да обобщим накратко - електрическият пикап на Tesla би трябвало да тегли 4990 кг. В същото време теглото директно върху теглича, който е прикрепен към рамка от лят алуминий е ограничено до 499 кг. За да провери това, Нелсън използва тежка строителна техника, за да бутне надолу теглича на Cybertruck, като специална везна премери какво тегло точно е поставено ърху теглича. При 4525 кг, натискащи теглича, можеха да се чуят скърцащи звуци. След това, при 4717 кг, цялата задна част на рамката се откъсна, слагайки край на този стрес тест.

Във видеото Нелсън обяснява, че има някои ситуации, при които дори правилно балансирано ремарке може да прехвърли цялото си тегло върху теглича, като например големи дупки при скорост на магистрала. „Ако видя Cybertruck да тегли по магистралата, не бих искал да съм близо до това нещо“, категоричен е ютюбърът.



За да влошат нещата, бяха разкрити някои съмнителни методи на производство. За начало, дебелината на лятата алуминиева рамка е много тънка - 3 или 4 мм, което е добро за теглото на превозното средство, но не върши работа, когато се търси здравина. Освен това изглежда, че някои секции се държат заедно с лепило и нитове.

След като цялата задна част на колата беше разкъсана, не по-малко от 28 кода за грешка се появиха на централния дисплей на информационно-развлекателната система и EV не искаше да потегли на собствен ход. Нещо повече, като се има предвид, че цялата броня се откъсна, дори предпазните вериги биха се отделили от превозното средство и биха позволили на ремаркето опасно да се лута по пътя само.

За сравнение, Dodge Ram 2500 от 2004 с предишни повреди беше подложен на същия тест и стоманената му рамка излезе невредима. Тегличът все още беше на мястото си, след като 4850 кг бяха натиснати върху него.


0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За който се интересува от материята, теста беше успешен. Другото е насочено към Илон Мъск, а не към пикапа. Поредната доза медийни внушения за което вероятно са му платили.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 3 месеца )
    Още по средата на клипа, той всъщност каза че резултатът е задминал очакванията му. Така че не го обвинявай толкова строго. Продължиха стрес теста както се прави всеки един стрес тест - да видят кога ще се счупи и какво ще се счупи. Ако не се беше счупил на 5 т, щеше да се счупи на 10, но със сигурност щеше да се счупи.
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това, което Джерито твърди като постановка на целия тест е просто невярно. Цялата тежест на ремарке няма как да попадне върху теглича, още по-малко по подобен вертикален начин. Никакви неравности и офроуд, както той се опитва да обясни. Жалко, досега го уважавах. Тестът е смехотворен, и въпреки това пикапът го преминава с фанфари. Което прави заключението още по-смехотворно.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За да е успешен теста, Колко тона натиск трябваше да понесе пикапа?
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    Теста е глупав, затова доджа "не поддаде" Ти всъщност как си сигурен че не е поддал? За разлика от алуминия, стоманата няма да се счупи, а ще се огъне на дъга. Освен това, усилието върху доджа беше само 3% повече. Каква е гаранцията, че при 10-20 или 30% повече нямаше да се счупи нещо?
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    Тролопитекус глупакус защото пак е анонимен? Изпуснал съм нещо или го хвана срам от глупостите които нареди с последния си псевдоним?
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Теста глупав, но не е глупаво пикап и семеен седан да ускоряват под 3 сек. до 100? Дето тесларите много го хвалите това "постижение" много е смислено и необходимо!
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мухахаха ( преди 3 месеца )
    То е ясно че е само за фръцкане, за работа не става.
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Дрънкаш откровени глупости! Ограничението върху вертикалната тежест не е заради невъзможност на теглича да понесе повече, а от съображения за сигурност, защото повече, не може да бъде безопасно закрепено върху теглича. Обясни ми стойка за колела 400кг как се крепи на теглич! И ремарки толкова си теглил! Напрежението не е само назад, а във всички посоки и 5 тона тая нежна рама могат да я разпилеят по планински път! Интересно Доджа що не поддаде като теста е глупав?
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Теслата има 1134 кг макс. допустим товар в борда. Джерито му натоварил ТЕГЛИЧА с ЧЕТИРИ ПЪТИ повече и с 10 ПЪТИ повече от спецификата на теглича. И се счупил. ЧЕ ПО-ДОБРА РЕКЛАМА ОТ ТОВА - ЗДРАВЕ МУ КАЖИ!