Миналата година в YouTube-канала WhistlinDiesel се появи видео, в което авторът подложиTesla Cybertruck и Ford F-150 на куп изтощителни „стрес тестове“. Основният извод от това видео беше, че тегличът на Cybertruck, заедно с парче от лятата алуминиева рамка, беше разкъсан, повдигайки въпроси относно способността на електрическия камион да тегли безопасно обявените от производител близо 5 тона. В същото време бензиновият F-150 се справи с изпитанието.
Тогава някои посочиха, че задната част на рамката може да се е счупила, когато тегличът се е ударил в голям бетонен блок и след това да се е разпаднал по време на теглене. Проблемът е, че нямаше как да се установи със сигурност. Сега обаче друг ютубър - Зак Нелсън от канала JerryRigEverything, подложи собствения си Cybertruck на малко по-научен тест, за да види как се справя тегличът при екстремни условия.
Да обобщим накратко - електрическият пикап на Tesla би трябвало да тегли 4990 кг. В същото време теглото директно върху теглича, който е прикрепен към рамка от лят алуминий е ограничено до 499 кг. За да провери това, Нелсън използва тежка строителна техника, за да бутне надолу теглича на Cybertruck, като специална везна премери какво тегло точно е поставено ърху теглича. При 4525 кг, натискащи теглича, можеха да се чуят скърцащи звуци. След това, при 4717 кг, цялата задна част на рамката се откъсна, слагайки край на този стрес тест.
Във видеото Нелсън обяснява, че има някои ситуации, при които дори правилно балансирано ремарке може да прехвърли цялото си тегло върху теглича, като например големи дупки при скорост на магистрала. „Ако видя Cybertruck да тегли по магистралата, не бих искал да съм близо до това нещо“, категоричен е ютюбърът.
За да влошат нещата, бяха разкрити някои съмнителни методи на производство. За начало, дебелината на лятата алуминиева рамка е много тънка - 3 или 4 мм, което е добро за теглото на превозното средство, но не върши работа, когато се търси здравина. Освен това изглежда, че някои секции се държат заедно с лепило и нитове.
След като цялата задна част на колата беше разкъсана, не по-малко от 28 кода за грешка се появиха на централния дисплей на информационно-развлекателната система и EV не искаше да потегли на собствен ход. Нещо повече, като се има предвид, че цялата броня се откъсна, дори предпазните вериги биха се отделили от превозното средство и биха позволили на ремаркето опасно да се лута по пътя само.
За сравнение, Dodge Ram 2500 от 2004 с предишни повреди беше подложен на същия тест и стоманената му рамка излезе невредима. Тегличът все още беше на мястото си, след като 4850 кг бяха натиснати върху него.