IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Стрес тест на Tesla Cybertruck завърши катастрофално

Тегличът не издържа и потроши задната част на електрически пикап (ВИДЕО)

Миналата година в YouTube-канала WhistlinDiesel се появи видео, в което авторът подложиTesla Cybertruck и Ford F-150 на куп изтощителни „стрес тестове“. Основният извод от това видео беше, че тегличът на Cybertruck, заедно с парче от лятата алуминиева рамка, беше разкъсан, повдигайки въпроси относно способността на електрическия камион да тегли безопасно обявените от производител близо 5 тона. В същото време бензиновият F-150 се справи с изпитанието.


Tesla Cybertruck


Тогава някои посочиха, че задната част на рамката може да се е счупила, когато тегличът се е ударил в голям бетонен блок и след това да се е разпаднал по време на теглене. Проблемът е, че нямаше как да се установи със сигурност. Сега обаче друг ютубър - Зак Нелсън от канала JerryRigEverything, подложи собствения си Cybertruck на малко по-научен тест, за да види как се справя тегличът при екстремни условия.

Да обобщим накратко - електрическият пикап на Tesla би трябвало да тегли 4990 кг. В същото време теглото директно върху теглича, който е прикрепен към рамка от лят алуминий е ограничено до 499 кг. За да провери това, Нелсън използва тежка строителна техника, за да бутне надолу теглича на Cybertruck, като специална везна премери какво тегло точно е поставено ърху теглича. При 4525 кг, натискащи теглича, можеха да се чуят скърцащи звуци. След това, при 4717 кг, цялата задна част на рамката се откъсна, слагайки край на този стрес тест.

Във видеото Нелсън обяснява, че има някои ситуации, при които дори правилно балансирано ремарке може да прехвърли цялото си тегло върху теглича, като например големи дупки при скорост на магистрала. „Ако видя Cybertruck да тегли по магистралата, не бих искал да съм близо до това нещо“, категоричен е ютюбърът.



За да влошат нещата, бяха разкрити някои съмнителни методи на производство. За начало, дебелината на лятата алуминиева рамка е много тънка - 3 или 4 мм, което е добро за теглото на превозното средство, но не върши работа, когато се търси здравина. Освен това изглежда, че някои секции се държат заедно с лепило и нитове.

След като цялата задна част на колата беше разкъсана, не по-малко от 28 кода за грешка се появиха на централния дисплей на информационно-развлекателната система и EV не искаше да потегли на собствен ход. Нещо повече, като се има предвид, че цялата броня се откъсна, дори предпазните вериги биха се отделили от превозното средство и биха позволили на ремаркето опасно да се лута по пътя само.

За сравнение, Dodge Ram 2500 от 2004 с предишни повреди беше подложен на същия тест и стоманената му рамка излезе невредима. Тегличът все още беше на мястото си, след като 4850 кг бяха натиснати върху него.


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 14 ( преди 8 месеца )
    Хахо, защо си мислиш, че някой от твоите пикапи има дори теоретичен шанс да дърпа 9 т БЕЗОПАСНО? Нито един от тях няма ни най-малък шанс да спре за под 200 м на равно, а по надолнище въобще няма да спре. 9 тона не е ремарке за пикап.
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    6 ( преди 8 месеца )
    До 12 - "Ако незнаете, повечето коли с тегличи, които теглят даже и до 2 тона" - "Незнаеме", за повечето коли, но определено знам че това RAM 2500 има в последните годни конфигурация да дърпа до 9 тона и съм виждал, как дърпа ремарке 6.5 тона. Иначе - нарича се стойка за колело. Тея тегличи, за които ти говориш, се поставят допълнително на колите и не са част от рамата, за разлика от тезин а RAM и F серийте не Форд. И тоново - да те псуна да слизаш с товар от Шипка, ще те питам накъде натиска.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 8 месеца )
    В САЩ за автомобилите до 3500кг тегличите стандартно са 5 нива от клас 1 до клас 5. Като най леките тегличи от клас 1 имат рейтинг на теглене 900кг. и рейтинг на вертикален натиск 90кг. Общо взето е 10:1. При клас 5 стойностите са съответно 9000кг и 900кг. Теслата са и сложили теглич клас 4 и тя напълно си покрива стойностите. Проблемът може да дойде обаче след години заради умора на материала. Алуминия се износва по бързо и с годините здравината му спада.
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Теста не е точен, всъщност е глупост. Тук тестват тежестта върху теглича! А не колко може да дърпа. Тегленето е друго нещо, там натоварването не е всичко на теглича и посоката е назад, а не надолу! Ако незнаете, повечето коли с тегличи, които теглят даже и до 2 тона, на теглича са разрешени до 75 кг, примерно тези, които слагаш колелета на тях (незнам как се казва на български). Та тегличите на директно натоварване отговоре са до 75 килограма натоварване!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 8 - Това са .... три думички ....
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Алуминиевата рама за да има здравина колкото на стоманена рама трябва да се направи с 3 пъти пъти повече материал като обем. Тоест ако стандартната рама е с дебелина на стената 3мм алуминиевата трябва да е 9мм при което алуминиевата става по тежка от стоманената и много по скъпа. Другият проблем е че алуминия е с ниска еластичност и по бързо натрупва умора. Така че единственият вариант за постигане на висока надеждност е да се направи дебело и да не се огъва изобщо. Обезсмисля се цялото нещо.
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Къде се скри лалугер тесларски? Рама от лят алуминий било гениално решение на Мъск.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Две думички само. Опън и натиск.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А тука разни разбирачи обясняваха как това нещо понеже било от неръждавейка в земята да го закопаеш и откопавш след години и щяло да е цяло и вървящо. Боже, леле, какви са шарани, не е истина. То е направено с дъвка и кламери, бе!
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 2 - Ей затова не ми харесвате тесларите. Повечето не сте имали и кола през живота си, ама приказвате наизуст. 5 тона товар са 5 тона товар! Нали ще трябва да усковярва с него! Ако тръгва по нагорнище, според тебе, кое ще дърпа цялата тежест? Ами ако е по надолнище и постоянно ползва спирачки? Я си представи сценарии, в който дърпам каравана и ДА, ако си взема такава машина, ще дърпам каравана, в който има лек сртраничен вятър, а аз завива! Това ще се откърти и ще убие някого!