IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият супер SUV от AMG - 800 волта и 1000 конски сили

Вторият електрически модел от Афалтербах ще се конкурира с Lotus Eletre R и бъдещото Porsche K1

Миналия месец Mercedes-AMG визуализира изцяло електрическия супер SUV, върху който работи в момента. Този нов модел се разработва успоредно с първия самостоятелен електрически седан на AMG и подобно на него вече предизвиква спорове сред феновете на спортното подразделение. Те са свикнали с AMG модели с V8 двигатели и това е причина електрифицираният, четирицилиндров хибрид C 63 да се окаже провал.


AMG GT SUV


Германската марка обаче вярва, че електричеството е бъдещето и готви нещо доста специално. Забелязаните по време на тестове прототипи все още са покрити със сериозен камуфлаж, който скрива основните детайли на дизайна. Въпреки това има шанс EV, за който се твърди, че ще получи името GT SUV, да има много прилики със седана. Той, на свой ред, ще черпи вдъхновение от концептуалния Mercedes Vision AMG от 2022.

Това се отнася и за размерите, като бъдещият SUV ще има дължината на концепцията – около 5100 мм, с междуосие над 3000 мм. Това го прави по-голям от бензиновия AMG GLE 63, поставяйки го в същия клас като изцяло електрическия EQS SUV флагман.


AMG GT SUV


Новият електрически SUV ще бъде изграден върху собствената платформа на марката AMG.EA, включваща 800-волтова електрическа система за по-бързо зареждане и по-голяма ефективност. Той също така ще разполага с новоразработени електрически двигатели с аксиален поток от британската компания Yasa, потенциално доставящи повече от 1000 к.с. Този вид мощност ще го направи сериозен конкурент срещу други електрически кросоувъри като Lotus Eletre R, който издава 905 к.с.

Дата на пускане все още не е обявена, но е вероятно производствената версия да дебютира през 2026, като продажбите ще започнат по-късно същата година или началото на 2027 г., в зависимост от пазара. Идеята е новият модел на AMG да изпревари бъдещото Porsche K1, което е друг от основните конкуренти.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Веселин Бенев ( преди 3 месеца )
    Това не е SUV, а CUV!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 9, 10 ( преди 3 месеца )
    Ти продължаваш с твоите илюзии. Буквално нищо от казаното от теб не е вярно. Хем на правилното място гледаш (Бьорн) и пак не виждаш истината.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 3 месеца )
    Относно ефективността Мъск отново е изкривил малко цифирте и на книга убива останалите но в реални тестове (например Бьорн Ниланд) резултатите са сходни макар и да в полза на Тесла. Но и там е до аеродинамика. Как очакваш квадратния Айоник 5 да се бори с капката на Модел У
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 6 ( преди 3 месеца )
    Реално Тесла си изнасилват батериите с тези красиви цифри. Батерията на стандарт рейндж идва на готово от BYD и те в своите коли дават много по-ниска стойност за максимална мощност на зареждане, спрямо Тесла. Нещо те е хванала скерозата след като в предния си пост питаш "...А скорост на зареждане? ...".
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    NURS ( преди 3 месеца )
    Всички мерцедеси приличат на риба СОМ, много ме дразни това иначе са хубави коли, но предпочитам БМВ
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    АНТИ-МАГА-ЕЦ ( преди 3 месеца )
    Факоф ТЕСЛА, Факоф Мъск, Факоф Тромб!
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 3 месеца )
    Така е, другарю, но някъде да съм казал, че Тесла се зарежда по-бързо от кореец? А я ми кажи, корейците имат ли доказаната дълговечност от мин 350 хил. км като Тесла, която достига до над 700 хил с мин деградация? Всеки може са изнасили батериите...
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 3 месеца )
    Ето кой е гледал само маркетинговите данни, а не е прочел дребния шрифт. Да теслата зарежда макс на 250кВ. Но има едно много ГОЛЯМО НО, средната скорост на зареждане при 10-80% на теслата е 125кВ и им трябват 27 мин. Докато при "глупавите" корейци максимума е 230 но средната е 200 и им трябват 16мин.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Китайцедес ( преди 3 месеца )
    Ставаме все по-скъпи, забравяме масовия клиент. Само да не ги забравят тях клиентите накрая.
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Драги журналисти, хайде стига с опорките: "800-волтова електрическа система за по-бързо зареждане и по-голяма ефективност". Кой от вас ще има силите да ни обясни защо Тесла на 400 V има 30% по-висока ефективност от кой да е Мерцедес, Хюндай или кираец на 800 V? А скорост на зареждане? Колкото и волта да набиеш на колата, отделната клетка в батерията пак си се зарежда на 1,8 волта, а химията и е същата. Но кой да мисли? Много по-лесно е да се преписват глупави опорки.