Китайска марка има най-големия ръст на българския пазар на нови автомобили тази година, показва традиционата справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите два месеца на 2025 у нас са регистрирани 8152 нови леки автомобила (категории M1 и N1), което с 6.2% по-малко, отколкото през миналата година, но с 46% повече в сравнение със същия период на 2023.

Марките с най-голям ръст сред по-значимите пазарни играчи. Не сме включили онези, които са имали под 20 продажби през януари-февруари 2024. Графика: AUTOMEDIA.BG
На фона на умерения пазарен спад, цели седем марки могат да се похвалят с трицифрен растеж на годишна база - но при шест от тях сравнението е с единични продажби през миналата година. Единствено китайската Forthing е имала над 20 регистрации тогава - а сега те са 86, ръст от 258%. От значимите брандове на пазара най-много се увеличават продажбите на Audi (55%), Mazda (42%), Iveco (24%) и Peugeot (14%).
Значителен спад на фона на 2024 регистрират Haval, китайската DFSK и Tesla, но рекордьори по свиване на регистрациите са Isuzu (-56%), на практика прекратилата производство Jaguar (-75%) и Seat (-82%, или 16 регистрации при 87 миналата година).

G-класата е не само най-продаваният Mercedes у нас от началото на годината, но и най-продаваният премиум автомобил изобщо. При това близо три четвърти от регистрираните бройки се падат на върховия G63 AMG, чиято цена започва от 383,000 лева
Общите продажби през януари са 3750 автомобила, като лидер сред моделите за месеца е Renault Clio - 174, пред Dacia Sandero - 155, Toyota Corolla - 134, и Skoda Octavia - 130. От началото на годината класирането по модели изглежда така: Skoda Octavia, Dacia Sandero, Toyota Corolla, Dacia Duster, Renault Clio, Dacia Jogger, Toyota C-HR, Skoda Kamiq, Kia Sportage и Toyota RAV4. Пълното класиране по марки и най-търсените модели на всяка от тях ще откриете в галерията.
Най-продаваните марки и модели в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):
След небивалите ръстове по време на кризата за полупроводници, сега Hyundai прави крачка назад, с почти 30% спад на годишна база и загуба на две позиции в класирането. Основната причина е в намалелия интерес към бестселъра Tucson (-46%), чието радикално променено ново поколение трябва да се появи в края на тази или началото на следващата година. За сметка на това с 24% растат регистрациите на Kona.
Най-продавани модели:
Tucson - 80
Kona - 56
i20 - 28
i10 - 24
Ioniq 5 - 23 (включва и Ioniq 5 N)


2