IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваните коли в България: Китайска марка е с най-голям ръст

Най-търсеният премиум автомобил у нас през 2025 е... Mercedes G-Class

Китайска марка има най-големия ръст на българския пазар на нови автомобили тази година, показва традиционата справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите два месеца на 2025 у нас са регистрирани 8152 нови леки автомобила (категории M1 и N1), което с 6.2% по-малко, отколкото през миналата година, но с 46% повече в сравнение със същия период на 2023.
  
   
графика, пазар, нови автомобили, 2025, най-голям ръст
Марките с най-голям ръст сред по-значимите пазарни играчи. Не сме включили онези, които са имали под 20 продажби през януари-февруари 2024. Графика: AUTOMEDIA.BG


На фона на умерения пазарен спад, цели седем марки могат да се похвалят с трицифрен растеж на годишна база - но при шест от тях сравнението е с единични продажби през миналата година. Единствено китайската Forthing е имала над 20 регистрации тогава - а сега те са 86, ръст от 258%. От значимите брандове на пазара най-много се увеличават продажбите на Audi (55%), Mazda (42%), Iveco (24%) и Peugeot (14%).

Значителен спад на фона на 2024 регистрират Haval, китайската DFSK и Tesla, но рекордьори по свиване на регистрациите са Isuzu (-56%), на практика прекратилата производство Jaguar (-75%) и Seat (-82%, или 16 регистрации при 87 миналата година).
  
   
Mercedes G63 AMG
G-класата е не само най-продаваният Mercedes у нас от началото на годината, но и най-продаваният премиум автомобил изобщо. При това близо три четвърти от регистрираните бройки се падат на върховия G63 AMG, чиято цена започва от 383,000 лева
  
     
Общите продажби през януари са 3750 автомобила, като лидер сред моделите за месеца е Renault Clio - 174, пред Dacia Sandero - 155, Toyota Corolla - 134, и Skoda Octavia - 130. От началото на годината класирането по модели изглежда така: Skoda Octavia, Dacia Sandero, Toyota Corolla, Dacia Duster, Renault Clio, Dacia Jogger, Toyota C-HR, Skoda Kamiq, Kia Sportage и Toyota RAV4. Пълното класиране по марки и най-търсените модели на всяка от тях ще откриете в галерията.


Най-продаваните марки и модели в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

0 от 500
  • #14
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако не бяха накарали Дачия да спре Докер , не мисля, че някой щеше да я конКУРира за първото място":)
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Крум ( преди 1 седмица )
    Много интересно!? Как така Forting има ръст от 256% А DFSK спад - като Forting е модел на DFSK????
  • #12
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 11 Хм. Интересно ми е - когато преди 12 години аз говорих за етично пазаруване и инвестиране, ми викаха откачен комунист. Сега обаче, ми бойкотират Тесла, не защото литият им се придобива при ужасни услоивя, понякога и от деца, не защото виждам опасност в зелените политики за икономиката ни, но защото Тръмпи и Мъски пуснали гадни туйтове ... Idiocracy не бе комедия, а пророчески филм, който се превръща в документален ...
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Джон Готи ( преди 1 седмица )
    в отговор на краварските истории на тръмп е редно да не се купуват тесла-продукти в Европа
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Телса няма ръст в продажбите, защото нейните продажи са на МАКСИМУМ!
  • #9
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Изчкайте земеделците да вземат субсидиите и гледайте, как X5, X6, Q7, GLE,GLS и G-Wagon ще отчетат 200% скок.
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Haval съм изненадан, донакъде, но от друга страна, вече са навсякъде, особено в Стара Загора, така че може би, пазарат се е пренаситил. Не казвам нещо, но голяма 7 местан кола с ексттри за 47000 лева ...
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 1 седмица )
    Рено продават леки коли, колкото другите три, взети заедно. Ама ти си коментирай де, няма лошо
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А китайците настъпват ли лека-полека или не настъпват?
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Фиат, Ситроен, Форд, Рено до голяма степен ги крепят баничарките и бусовете у нас. Опел е почти в небитието. Определено нормалните клиенти вече избягват Стелантис, европейския Нисан. Кой ли ще ги спасява пък тях..