IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Милионерите не искат електромобили - с едно изключение

За богатите хора колите с ДВГ си остават символ на висок статус

Богатите купувачи продължават да избягват електрическите превозни средства въпреки нарастващата им популярност и подобрената им производителност, сочат последни проучвания, цитирани от различни медии.


Rolls-Royce


Като цяло, електрическите превозни средства се разрастват в световен мащаб, особено в Китай, но премиум пазарът остава встрани. Проблемът не е в технологията, а във възприятието - за богатите автомобили не само мощността има значение, но и ексклузивността.

Големи марки като Lamborghini и Ferrari подхождат предпазливо към електрифицирането на своите модели. Докато Porsche изпитва спад в продажбите на Taycan, Rimac, въпреки иновациите си, не може да продаде всички планирани бройки на Nevera. Причината е проста - електрическите автомобили вече не са уникални, а стават все по-достъпни. На свой ред традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене остават символ на статуса, като тяхната покупка е знак за богатство и привилегия.

Единственото изключение сред луксозните марки, които активно използват електрически превозни средства, е Rolls-Royce, чийто Spectre е успешен на пазара. Това обаче е изключение от общата тенденция - VIP купувачите продължават да предпочитат модели с традиционни двигатели, които осигуряват повече емоции при шофиране и уникално звуково изживяване.

Така че докато електрическите превозни средства се превръщат във важна част от автомобилната индустрия, те все още не могат да се конкурират с тръпката и статута, които автомобилите с ДВГ предлагат.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Да видим какво ще отговориш. Троловете се познавате по това, че когато някой каже ИСТИНА, ФАКТ ИЛИ ПРАКТИЧЕСКИ ПРИМЕР, които не ви харесват, но не можете да отречете, отговаряте с коментар, който: 1. Започва с прякор. 2. Обида и заяждане. 3. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО лъжа или клевета по адрес на този, който е написал истината. 4. Някакво внушение което няма нищо общо с реалността. 5. Обяснение как мразите да ЧЕТЕТЕ. 6. НИКОГА не говорите и не отговаряте на въпроси ПО ТЕМАТА.
  • #15
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 14. Няма лошо да сменяш дрехите през сезоните, като се променят условията. Но все пак ще кажеш ли за какво точно говориш ? Кое точно мнение съм си променил? Че аз мога да изброя десетина от преди години, които ще ви е срам да повторите днес и ще се опитате да ги препишете на мен. Чакам с нетърпение да ми отговориш, КОНКРЕТНО ПО ТЕМАТА, която самият ти повдигна С ТАЗИ КЛЕВЕТА.
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    завъртя дупЕто според мейнстрийма.
  • #13
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Статията е за богати хора. Повечето трудови хора биха предпочели да зареждат 300 км за 5 минути и 30 лв, отколкото да си спестят едното спиране и да зареждат 600 км за 130 лв. Така че не само първоначалната цена и теглото на автомобила са важни
  • #12
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    А решението на проблемът с тежките батерии китайците вече го решават със сребърния глокшум за койтоКогато от години - бързото зареждане. КОГАТО електромобилите могат да зареждат 300 км за 5 минути и КОГАТО навсякъде има станции където могат да го направят, 90% от хората няма да се нуждаят от тежка и скъпа батерия за 1000 км пробег, дори да има такава. Ще направят компромис с едно спиране за 5 минути до морето няколко пъти годишно, вместо всеки ден да мъкнат 200-300 кг за да спестят5 минути
  • #11
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 10. Ти в какъв свят живееш? Каква е ВЕРОЯТНОСТТА тази твоя утопия да се случи? А иначе ВЯРВАНИЯТА, че всеки електромобил е "четири тонна батерия на колела." Даже не мисля да си губя времето да коментирам и да ти доказвам очевидното. С ВЯРВАЩ не се спори, защото е статистически доказано, че отрича всякакви факти и цифри, противоречащи на ВЯРВАНИЯТА му. Иначе щях да те питам за аналог на xiaomi и да приключим спора. Аналог на евтин автомобил с ДВГ ВСЕ ОЩЕ няма.
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До Долният профан ( преди 9 месеца )
    Ако премахнат всички забрани изисквания и данъци на автомобилите с ДВГ и привилегиите на електрокарите...Просто никой няма да си купи четири тонна батерия на колела. При РАВНИ пазарни условия. Резултатът ще е катастрофален за ел.количките. Докажи обратното ?
  • #9
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Цитирам от статията "Причината е проста - ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ автомобили ВЕЧЕ НЕ СА УНИКАЛНИ, а стават ВСЕ ПО-ДОСТЪПНИ. На свой ред традиционните автомобили с ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ остават символ на СТАТУСА, като тяхната покупка е знак за БОГАТСТВО И ПРИВИЛЕГИЯ.
  • #8
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    А сега контекста, ако наистина не го знаеш (надали). Преди 5-6 че и повече години, когато все още Тесла продаваше десета година автомобилите си на загуба, от София до морето имаше една-две зарядни 50 kW, на които масовите електромобили зареждаха по около час и трябваше да се движат с 80 км в час за да успеят въобще да стигнат до морето, аз обяснявах че през 2035 година само богатите ще могат да си позволят да си купят автомобил с ДВГ и забраната ще бъде отменена или ненужна. И ето статията днес
  • #7
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 6. Изключително благодаря за от твоя гледна точка любезното мнение в коментар #4. Би ли ми обяснил аз с какво те обидих и защо смяташ, че Това е комплимент "До 3 - "Вярванията" са ми елементарни. Ти си откачен :)".