Богатите купувачи продължават да избягват електрическите превозни средства въпреки нарастващата им популярност и подобрената им производителност, сочат последни проучвания, цитирани от различни медии.
Като цяло, електрическите превозни средства се разрастват в световен мащаб, особено в Китай, но премиум пазарът остава встрани. Проблемът не е в технологията, а във възприятието - за богатите автомобили не само мощността има значение, но и ексклузивността.
Големи марки като Lamborghini и Ferrari подхождат предпазливо към електрифицирането на своите модели. Докато Porsche изпитва спад в продажбите на Taycan, Rimac, въпреки иновациите си, не може да продаде всички планирани бройки на Nevera. Причината е проста - електрическите автомобили вече не са уникални, а стават все по-достъпни. На свой ред традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене остават символ на статуса, като тяхната покупка е знак за богатство и привилегия.
Единственото изключение сред луксозните марки, които активно използват електрически превозни средства, е Rolls-Royce, чийто Spectre е успешен на пазара. Това обаче е изключение от общата тенденция - VIP купувачите продължават да предпочитат модели с традиционни двигатели, които осигуряват повече емоции при шофиране и уникално звуково изживяване.
Така че докато електрическите превозни средства се превръщат във важна част от автомобилната индустрия, те все още не могат да се конкурират с тръпката и статута, които автомобилите с ДВГ предлагат.