IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е пълна с коли с неотстранени фабрични дефекти

Близо половината автомобили, подлежащи на сервизна акция, все още са на пътя без ремонт

Когато купуваме нов автомобил, очакваме той да бъде в безупречно състояние благодарение на изчерпателен и безпогрешен контрол на качеството от страна на производителя. Реалността обаче е, че има доста модели, които страдат от фабрични дефекти, които впоследствие трябва да бъдат коригирани чрез общо изтегляне (сервизна акция). И те могат да компрометират безопасността на пътниците.


изтегляни


Въпреки че производителите са длъжни да изтеглят и ремонтират засегнатите превозни средства, много шофьори не са наясно с това или го пренебрегват. И тъй като автомобилите стават все по-технологично напреднали и електронно оборудвани, изтеглянията стават все по-чести.

Глобален проблем с локални последствия

Скорошно проучване на компанията carVertical анализира процента на изтеглените превозни средства в 26 държави (в това число и България), използвайки данни от отчети за историята на превозните средства, закупени от потребители на платформата между януари 2023 и септември 2024.


изтегляния


Според информацията в България 13,9% от проверените коли са били изтегляни поне веднъж, като по този показател страната ни се нарежда на четвърто място (графиката горе) в списъка след Португалия (18,2%), Гърция (17,6%) и Испания (14,5%).

По-фрапиращото в случая е, че по-малко от половината засегнати автомобили са с отстранени дефекти. При България този показател е 42,6%, като по този показател страната ни се нарежда на 6-о място в изследването (долната графика). Лидер е Гърция с 52,2%, следвана от Швеция (49,7%), Швейцария (48,8%), Германия (48,5%) и САЩ (45,2%).


изтегляния


Защо някои автомобили се изтеглят?

Изтеглянето е често срещано явление в автомобилната индустрия и може да засегне всеки производител. Някои от най-често срещаните повреди варират от проблеми, свързани с безопасността, като дефектни въздушни възглавници, лошо затегнати предпазни колани или повреди на спирачната система, до по-сложни проблеми - с електрическите системи, например.

„Тъй като автомобилите стават все по-технологично напреднали и електронно оборудвани, изтеглянията стават по-чести. За щастие, много от тези проблеми се решават по време на редовната поддръжка на превозното средство, свеждайки до минимум неудобството за собствениците“, обяснява Матас Бузелис, експерт от carVertical.


Сервизна акция


Някои дефекти обаче могат да имат сериозни последствия. Един от най-известните случаи бяха дефектните въздушни възглавници Takata през 2013, които засегнаха милиони превозни средства от марки, включително BMW, Ford, Honda, Mazda, Nissan и Toyota. Въпреки усилията за изтегляне и ремонт на тези превозни средства, все още има автомобили по пътищата с тези дефектни въздушни възглавници.

Следователно е ясно, че пренебрегването на изтеглянето може да компрометира безопасността на автомобила и да доведе до скъпи повреди в дългосрочен план. Ето защо, ако ще купувате автомобил втора употреба, не забравяйте да проверите дали има предстоящи изтегляния и дали те са разрешени.


0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Някой ( преди 8 месеца )
    Голямо "изтегляне", голямо чудо....Кой *** въведе този тъпизъм? Става въпрос за ОТЗОВАВАНЕ в официалните сервизи при конкретна сервизна акция. Нищо никъде не се изтегля!
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Внимание, Фак нюз ( преди 8 месеца )
    което разбрах от графиката е че благодарение на вноса от Германия имаме висок процент и сме в челните места , за разлика от други при които едва 30 процента са минали сервизните акции.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 1 - Добави и множеството крадени коли ...
  • #2
    19 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    България е торището и автоморгата на джейропа.
  • #1
    25 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дали са си минали сервизната акция е най-малкия проблем на автопарка у нас. То е ясно че тук се внася yтaйкaтa на пазара от западна Европа. Някак няма как след разходи и печалба на вносителя средната цена на новия внос да е сходна, че и по-ниска от ниската зона на пазара откъдето е внесена.