IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите коли в САЩ скачат с до 12 000 долара заради митата на Тръмп

Най-голямо ще бъде увеличението при големите SUV и при електромобилите

Ако смятате да си купите нова кола, по-добре е да обмислите и да вложите парите си в нещо друго. Ново проучване на Anderson Economics Group (AEG) предупреждава, че цените на автомобилите са на път да скочат до небето заради тарифите от 25%, наложени от американския президент Доналд Тръмп за вноса на стоки от Мексико и Канада, които влязоха в сила днес.


Тарифи


AEG базира своите констатации на наложените 25% мита на Мексико и Канада и 10% мита на Китай. Като взима под внимание тези цифри, групата прогнозира, че дори малките кросоувъри ще видят увеличение на цените с поне 4000 долара. Големите SUV със "значително съдържание" от Мексико ще поскъпнат с приблизително 9000, както също пикапите.

Електрическите превозни средства обаче ще бъдат засегнати най-силно - със средно 12 000 долара. Като се комбинира това с потенциалната смърт на субсидиите за покупка на електромобили, този пазар може да спре за известно време. "Този ​​вид увеличение на разходите ще доведе директно - и очаквам почти незабавно - до спад в продажбите на моделите, които имат най-голямо въздействие върху търговията. Някои от тях ще изчезнат", каза Патрик Андерсън, главен изпълнителен директор на Anderson Economic Group, пред Bloomberg.


Тарифи


Защо обаче електромобилите ще понесат най-големия удар? Заради материалите. "Всички производители на електрически превозни средства ще почувстват натиска от тези мита, защото използват много повече стомана и алуминий, отколкото обикновен автомобил с ДВГ", каза Марк Буш, професор по международна бизнес дипломация в университета Джорджтаун, пред CNBC. "Не се съмнявам, че това ще привлече вниманието на Илон Мъск и мога да си представя, че това би било допълнителна полза от политически натиск по отношение на ответни удари от страна на Европейския съюз, Канада и други".

Ситуацията при Tesla е интересна. Компанията произвежда моделите, които продава в САЩ, във Фремонт (Калифорния) и Остин (Тексас), но частите? Много от тях се доставят от Китай, Канада и Мексико. Например, 15% от компонентите на Model Y идват от Мексико. Там вече се борят да избегнат увеличението на митата от 25% върху китайския графит, ключов материал за литиево-йонните батерии. Струва си да се отбележи, че и трите големи американски автомобилни компании в САЩ произвеждат автомобили в Мексико, Канада или и в двете страни. Ford сглобява Mustang Mach-E, Bronco Sport и Maverick в Мексико. Пикапите Ram се произвеждат както в Мексико, така и в САЩ, докато Silverado на GM е продукт и на трите нации.


Тарифи


Междувременно автомобилните производители правят каквото могат, за да се противопоставят на митата. Някои карат доставчиците си да трупат запаси. Други съхраняват части на стратегически места, за да не бъдат засегнати от тарифите. Японската Honda пък обяви, че ще произвежда следващото поколение на Civic за американския пазар, което трябва да се появи през 2027, не в Мексико, а в завод в щата Индиана. Ясно е обаче едно - автомобилната индустрия явно не е очаквала Тръмп наистина да наложи тези мита и не е напълно сигурна какво да планира.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Освен тези, направени в САЩ. Което е и целта на упражнението.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Без много да се интересувам от Американския пазар, но оставам с впечетление, че там само Кадилак и Тесла предлагат някаква смислена масова електричка от местните марки. С тези мита само Форд може да живне малко като предлага американизиран ВАГ. Та на кратко тези мита едва ли ще се отразят добре на американсия пазар на електрички.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Силно ме съмнява Мъск да не е предвидил ефектите от тези мита. Сега електричките ще станат нишов, а не масов продукт. За мен Тесла ще бъдат единственият реален играч на американския пазар. Далеч по-любопитното е как ще се отрази на "нашите" производители. Дали ще има нови сливания?
  • #8
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 1 седмица )
    Тесла има 50% ръст годишно,до достигане на 20 милиона електромобила 2030 година.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 седмица )
    Питай Митьо Бустера да погледне екселските си таблички от 2020-2022 година. Тогава чертаеше някакви геометрични прогресии и още не знаехме колко му хлопа дюшамето.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 седмица )
    Колко процента ще бъде ръста с отрицателен знак на Тесла за 2025 година?
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    @4 ( преди 1 седмица )
    Спокойно Го6е. Тесла е най-малко засегната. Тепърва ще го разберете. Сега чети каквото ти подхвърлят и вервай силно.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тесла умре.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Честита велика Америка!
  • #2
    17 rate up comment 20 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Тръмп поне има аргументи - производителите да се преместят в САЩ и да направят там инвестициите си, да плащат там данъците си и да осигуряват работа на американските жители. Какво прави Европа и какви ползи има от всички тези забрани, санкции и т.н. . Ползите са за всички останали, но не и за Европа.