2024 в много отношения бе рекордна година за пазара на нови автомобили в България - но въпреки растежа той все още си остава най-слабият в ЕС, съотнесен към броя на населението. Причината очевидно не е само в ниската покупателна способност, както утешително си повтаряхме години наред, а и в липсата на работеща държавна политика за обновяване на автопарка, прочистване на технически негодните автомобили и намаляване на замърсяването.
Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) има нов пакет с предложения за нормативни промени, които биха могли да променят това - стига да бъдат приети, разбира се. Предложенията включват субсидии за автомобили с ниски емисии, въвеждане на електронен паспорт за всяка кола на пътя, наказания за превъртане на километраж, въвеждане на онлайн регистрация на автомобилите в КАТ (Пътна полиция), промени в обхвата на най-масовата шофьорска категория В. Какви са аргументите за тези промени и какви са шансовете те да се приложат на практика - зададохме тези въпроси на Александър Костадинов, председателя на ААП.
18 въпроса за автомобилния пазар в България (ГАЛЕРИЯ):
- Със сигурност има какво още да се направи. Защото по пътищата виждаме автомобила, които посмъртно не биха минали технически преглед в Германия, примерно. Това е процес, който няма да се изчерпи с още две или три стъпки. Ще изисква постоянно усилие. Някои проверки са изключително важни - примерно има ли катализатор автомобилът. И, разбира се, е нужен контрол и върху онези, които извършват техническите прегледи, защото аз лично не съм чул някой да е установил случай на неправомерно пуснат през ГТП автомобил.


0