IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа се отврати от Мъск - и Tesla затъва

Продажбите на електромобили растат с 37%, но Tesla има 45% спад

Пазарната капитализация на Tesla се смъкна с 8% само за ден и падна под 1 трилион долара за пръв път от ноември насам, което накара някои инвеститори да заговорят за началото на задълбочаваща се криза в компанията. Европейската браншова организация АСЕА публикува данните за януари, които сочат 45% спад на годишна база за Tesla на Стария континент, като в същото време регистрациите на електрически автомобили растат с цели 37%.
  
     
Tesla, залежали автомобили
  
         
Причините за срива на Tesla може да се търсят както в увеличената конкуренция в сектора - най-вече от китайски компании (SAIC, производителят на MG, има 37% ръст в Европа), така и в нарастващото отвращение, което политическите изяви на Мъск предизвикват в Европа.

Капитализацията на Tesla (948.8 млрд. тази сутрин) все още остава по-висока от тези на Toyota, GM, VW, BMW и Hyundai, взети заедно. Но анализаторите са все по-скептични дали компанията е в състояние да се справи с растящата конкуренция - особено сега, когато вниманието на Мъск е фокусирано върху задачата да "оптимизира" американските държавни служби. "Ако прекарваш толкова време в офис в Белия дом, то колко време прекарваш в управление на останалите си компании, включително търгуваните на борсата?", коментира Арт Хоугън, главен стратег на B. Riley Wealth, пред Reuters. Според него потенциален проблем за Tesla са и прекомерните инвестиции в AI, възвръщаемостта от които е под въпрос. Дори и след спада ценните книжа на компанията остават свръхнадценени - те се търгуват срещу 112 пъти очакваната годишна доходност на акция. За сравнение акциите на Ford струват 8 пъти годишната доходност, а на GM - 7 пъти.
  
    
Илон Мъск, Tesla, нацист, плакат
Анти-Мъск плакат на автобусна спирка в Лондон, и стикер, извиняващ се, че собственикът си е купил Tesla
  
        
Надеждите на Tesla да повиши възвръщаемостта са свързани с две неща: пускането на пазара на нови, достъпни модели (но и с нисък марж на печалба), и
обещавания още от 2019 старт на роботизирани таксита, от които обаче все още няма и помен.

Рос Гербер, бивш ентусиаст на Tesla, който се превърна в скептик, смята, че най-големият проблем на компанията е Китай. Гербер очаква акциите да се обезценят още с 50% тази година заради конкуренцията на BYD и подкрепата, която китайският лидер Си Дзинпин оказва на своите автомобилни компании. "Си ясно заяви, че иска китайските производители да успеят, а не Tesla", подчертава Гербер.
 
    
Илон Мъск, туит, космонавти
Скандалният туит на Мъск към европейския космонавт Могенсен. Преди време в подобен пристъп милиардерът бе нарекъл един водолаз "педофил". После бе принуден да се извини
  
      
Сериозен проблем за Мъск е и нарастващото отвращение от политическите му изяви - и в САЩ, и в Европа. Извинителни стикери за Tesla с надписи от сорта на "Купих си я, преди да го разберем що за стока е", се продават като топъл хляб. Самият Мъск, вместо да се концентрира върху бизнеса си, все по-често влиза във видимо непредизвикани публични скандали като този с космонавта на Eвропейската космическа агенция Андреан Могенсен. След като Могенсен възрази на твърденията му, че двама космонавти били оставени на Международната космическа станция "по политически причини", Мъск избухна и нарече Могенсен "идиот" и "напълно умствено изостанал".
  
        
Илон Мъск, туит, космонавти
Командир Марк Кели не остана длъжен на Мъск
  
       
Той призова Международната космическа станция да се бракува незабавно и вместо това средствата да се вложат в мисия до Марс - която неговата Space X напира да осъществи. Мъск нападна и американските космонавти Марк и Скот Кели, които защитиха Могенсен. Марк Кели, бивш командир на МКС, не му остана длъжен. "Хей, Илон, когато най-после събереш смелост да се качиш в космически кораб, тогава ела и разговаряй с нас тримата", написа му той в Х. Мъск наистина досега не е участвал дори в изпитателен полет на апаратите на собствената си Space X.
 
      

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Car guy ( преди 1 месец )
    В екипа на аutomedia май има фен на Илон. Чак са ми изтрили коментара. С какво го заслужих хахах
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Под звездичките е думата тpол, което според мен няма причина да се счита за обида. Та навсякъде я има тази професия..
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Преди няколко седмици като писах, че след 10 години Тесла ще бъде в отбора на Понтиак, Сатурн и подобни, мислех че е по-скоро шега. Но явно, съм налучкал правилната посока. ;) Нека сега да се включи форумния *** с иронично име и да защитава как след някоя друга година ще се продават... нека да помисля, да, 20 милиона Тесла на година. А инак не случайно най-добрите бизнесмени не защитават страна в политиката, а плащат и на двете страни. Да си знаят...
  • #4
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Лъжлив нагъл Илон винаги си е бил с емоционална интелигентност на хормонално обременен тинейджър, пишман-фенчетата му какво се правят на ощипани че не го били знаели досега? Даже форумната тротинетка врътна задницата към китайците. Когато надуваха балона с акциите не реваха, сега се сетили като почна да издиша. Е, тепърва ще има да издиша. Тесла са поредния балон след Ентон и Теранос.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Чакайте малко - те нали не му дадоха премията за която се бяха договорили? Сега какво искат?!?
  • #2
    22 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    абсолютно. 112 пъти по EPS, това не роботакси, ами роботизирани космически кораби със свръхсветлинна скорост няма да го избият
  • #1
    35 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако паднат с още 95% ще си дойдат на мястото защото това сигурно са най-надценените акции в историята