IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа се отврати от Мъск - и Tesla затъва

Продажбите на електромобили растат с 37%, но Tesla има 45% спад

Пазарната капитализация на Tesla се смъкна с 8% само за ден и падна под 1 трилион долара за пръв път от ноември насам, което накара някои инвеститори да заговорят за началото на задълбочаваща се криза в компанията. Европейската браншова организация АСЕА публикува данните за януари, които сочат 45% спад на годишна база за Tesla на Стария континент, като в същото време регистрациите на електрически автомобили растат с цели 37%.
  
     
Tesla, залежали автомобили
  
         
Причините за срива на Tesla може да се търсят както в увеличената конкуренция в сектора - най-вече от китайски компании (SAIC, производителят на MG, има 37% ръст в Европа), така и в нарастващото отвращение, което политическите изяви на Мъск предизвикват в Европа.

Капитализацията на Tesla (948.8 млрд. тази сутрин) все още остава по-висока от тези на Toyota, GM, VW, BMW и Hyundai, взети заедно. Но анализаторите са все по-скептични дали компанията е в състояние да се справи с растящата конкуренция - особено сега, когато вниманието на Мъск е фокусирано върху задачата да "оптимизира" американските държавни служби. "Ако прекарваш толкова време в офис в Белия дом, то колко време прекарваш в управление на останалите си компании, включително търгуваните на борсата?", коментира Арт Хоугън, главен стратег на B. Riley Wealth, пред Reuters. Според него потенциален проблем за Tesla са и прекомерните инвестиции в AI, възвръщаемостта от които е под въпрос. Дори и след спада ценните книжа на компанията остават свръхнадценени - те се търгуват срещу 112 пъти очакваната годишна доходност на акция. За сравнение акциите на Ford струват 8 пъти годишната доходност, а на GM - 7 пъти.
  
    
Илон Мъск, Tesla, нацист, плакат
Анти-Мъск плакат на автобусна спирка в Лондон, и стикер, извиняващ се, че собственикът си е купил Tesla
  
        
Надеждите на Tesla да повиши възвръщаемостта са свързани с две неща: пускането на пазара на нови, достъпни модели (но и с нисък марж на печалба), и
обещавания още от 2019 старт на роботизирани таксита, от които обаче все още няма и помен.

Рос Гербер, бивш ентусиаст на Tesla, който се превърна в скептик, смята, че най-големият проблем на компанията е Китай. Гербер очаква акциите да се обезценят още с 50% тази година заради конкуренцията на BYD и подкрепата, която китайският лидер Си Дзинпин оказва на своите автомобилни компании. "Си ясно заяви, че иска китайските производители да успеят, а не Tesla", подчертава Гербер.
 
    
Илон Мъск, туит, космонавти
Скандалният туит на Мъск към европейския космонавт Могенсен. Преди време в подобен пристъп милиардерът бе нарекъл един водолаз "педофил". После бе принуден да се извини
  
      
Сериозен проблем за Мъск е и нарастващото отвращение от политическите му изяви - и в САЩ, и в Европа. Извинителни стикери за Tesla с надписи от сорта на "Купих си я, преди да го разберем що за стока е", се продават като топъл хляб. Самият Мъск, вместо да се концентрира върху бизнеса си, все по-често влиза във видимо непредизвикани публични скандали като този с космонавта на Eвропейската космическа агенция Андреан Могенсен. След като Могенсен възрази на твърденията му, че двама космонавти били оставени на Международната космическа станция "по политически причини", Мъск избухна и нарече Могенсен "идиот" и "напълно умствено изостанал".
  
        
Илон Мъск, туит, космонавти
Командир Марк Кели не остана длъжен на Мъск
  
       
Той призова Международната космическа станция да се бракува незабавно и вместо това средствата да се вложат в мисия до Марс - която неговата Space X напира да осъществи. Мъск нападна и американските космонавти Марк и Скот Кели, които защитиха Могенсен. Марк Кели, бивш командир на МКС, не му остана длъжен. "Хей, Илон, когато най-после събереш смелост да се качиш в космически кораб, тогава ела и разговаряй с нас тримата", написа му той в Х. Мъск наистина досега не е участвал дори в изпитателен полет на апаратите на собствената си Space X.
 
      

0 от 500
  • #17
    30 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайл Илон. Този заедно с дядо Дони съвсем изплиска легена. Дядя Вова още не може да повярва какъв късмет извади с тези кукумицини. Милиардери които съкращават собствената си армия и специалистите по ядрени оръжия. Утре ако чичо Си му вземе заводите на Илон Мъск в Китай кой ще го спре?!? Не случайно в цялата човешка история в държавите с най-силна армия се е натрупвало най-голямо богатство, ама това явно не го дават по Фокс Нюз.
  • #16
    29 rate up comment 2 rate down comment
    до 14 ( преди 1 месец )
    Проблемът е, че т. нар. early adopters на Тесла бяха предимно хора, които сами се определят за прогресивни, либерални - точно обратното на нещата, които той върши сега в политиката. А хората, които се кефят на политическите му неща, са твърдо против електромобилите и, според географията, се умиляват от голем пикап или от москвича на дедо
  • #15
    19 rate up comment 3 rate down comment
    до 10 ( преди 1 месец )
    Хайде без сектантски изказвания. В Америка тесла продава малко над 500к в Европа, малко над 300к. Като в Америка конkypенцията им е доста по-слаба спрямо Европа, а им е и домашен пазар.
  • #14
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Ммммм ( преди 1 месец )
    Написах и преди. Тесла е бойкотирана, не заради колите (които почти всички харесват) а заради Мъск. Продажбите ще продължат да падат, защото хората (западняците) имат принципи и когато бойкотират нещо, което не искат, знаят как да го правят.
  • #13
    22 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    На инвеститорите явно им пука. А в Америка паркингите с непродени Тесла вече се виждали от космоса. Той сигурно затова не смее да лети
  • #12
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разгладски Попе, именно тези новини показват, че много от досегашните клиенти на Тесла не са купували инженерен продукт, а символ и демонстратор на статус и възгледи. Демек клиентите, поне много от тях, са искали просто да са част от "елитен клуб", да не кажем "култ", независимо, че отричат да е така като партизани на разпит.
  • #11
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Само едно изречение показва всичко."Купих си я, преди да го разберем що за стока е." Който сбърка,не повтаря.
  • #10
    2 rate up comment 26 rate down comment
    Тесла ( преди 1 месец )
    е все още с най-голяма пазарна капитализация.Номер едно по технологии.На никой не му пука за европа.европа е смешен пазар.Това което се продава за месец в Америка,в европа се продава за 3 години.
  • #9
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 1 месец )
    Тесла ще продава по 20 милиона електромобила,както съм предсказал в Екселските таблици.Статистически е доказано.
  • #8
    15 rate up comment 7 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Европа е като албански реотан...бавно загрява...