fallback

Москвич-2140: Непознатата история на най-масовата руска кола у нас

Произвеждаше се и в Ловеч, най-търсената версия бе "селската", шеф на ВАЗ му попречи да стане модерна кола

Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".                     Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.

А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.             20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    както е посочено в статиятя това е селскостопанска машина.
  • #21
    Москвич ( преди 1 месец )
    Аман от разбирачи !Карайте си вторите употреби и се радвайте .Не сме много но си ги караме с кеф .
  • #20
    Румбо ( преди 1 месец )
    Най-големият проблем беше ширината.За здраво купе и окачване,което може да носи голям товар,ширината от 1550мм беше направо смешна.Оттам и проблемът със завоите на по-висока скорост.Иначе вървежът не беше зле и сравним с 2103.Общо взето-подходящ за хамалски истории и кърски подвизи.
  • #19
    Веселин ( преди 1 месец )
    Имах няколко всъщност 4 бр,един нов дефорсе 1985 г,имах и 1360,и два 408 и.Само хубави спомени,лесен за поддръжка,удобен за каране,истинска кола .Бакърен радиатор, бакърени тръбички на спирачките,и сега бих го карал за кеф,и по морета ходехме,и по Балкани,и пътувахме.Не ме е оставял никъде,и да се повреди за раз бройки тръгва .Носиш някой важни части и консумативи и няма проблеми.Ремък,авансова плочка,или чукче и наковалня, капачка,палец бобина,а и части на всякъде .
  • #18
    Бибит ( преди 1 месец )
    5 години взет на старо яко мачкане без ремонт по двигателя и без смяна на масло ...теч на масло от скоростната кутия ама нито хъркаше нито нищо 4 г без масло и проблеми ...продадох го като 6 месеца не беше пален,запали през малкия прозорец без да се качвам ....купувача даде 50 лв отгоре от кеф
  • #17
    Аз ( преди 1 месец )
    Баща ми имаше такъв същия. Син на цвят. При скорост над 100 дрънчеше и тракаше отвсякъде все едно ще се разпадне. Освен това непрекъснато нещо му се чупеше.Иначе можеше да носи. Баща ми караше с него тухли за вилата (която така и не направи).
  • #16
    бачо Кольо ( преди 1 месец )
    Повечето коментари са доста тъпанарски,предвид че умниците сравняват кола от 70те години със сегашните автомобили!Тъпо,доста тъпо като се има предвид тогавашните западни аналози и те какви глокници са били.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смях голям, но такива бяха времената! Предвид начина на живот тогава, вършеха работа. До село и обратно с бурканите и картофите или до морето с късмет:)
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Естествено знайни и незнайни разбирачи ще ви обясняват колко е била хубава, защото друго не са можели да имат и защото тогава са били млади. По него време като видехме западна кола, все едно виждахме космически кораб от Междузвездни войни. Когато внесоха първите коли втора уотреба от Запад, осъзнахме, че дори и на 100 хил км западната кола е по-хубава от чисто нова Лада, коята е за основен ремонт.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    На старо държеше цена колкото на Трябант и то заради стойността си на вторични суровини, най-вече заради алуминиевия блок на двигателя. Ако това е кола, аз съм астронавт.
fallback
Последни