IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD ще пусне масови модели с твърдотелни батерии едва след 5 години

На първо време технологията ще се използва основно за автомобили от висок клас

Китайският автомобилен производител BYD официално потвърди, че първите електрически превозни средства с изцяло твърдотелни батерии трябва да се появят още през 2027 година. Компанията постигна значителен напредък с новата си технология, но въпреки това ще са нужни още няколко години, преди да започне масовото производство на електрически превозни средства, оборудвани с нея.


BYD


Както съобщава Electrek, на втората годишна китайска среща на високо равнище за развитие на твърдотелни батерии, проведена миналия уикенд, главният технически директор на бизнеса за батерии Сун Хуаджун оповести актуализираната времева линия за новото производство. BYD очаква първите електрически автомобили на марката с изцяло твърдотелни батерии да се появят през 2027 година. Планира се до 2029-а първите автомобили да бъдат демонстрационни и с ограничено производство. В същото време масовото производство се планира да започне чак през 2030-а.

Отбелязва се, че в началния етап BYD ще използва твърдотелни сулфидни батерии, които ще се използват главно в автомобили от по-висок клас. Такива електролити могат да издържат по-дълго, предлагат по-бързо зареждане и са по-стабилни.

Между другото, китайската CATL също разработва напълно твърдотелни батерии за електрически превозни средства, базирани на сулфиди. BYD е вторият в света производител на батерии за електрически превозни средства след CATL. Според SNE Research CATL е водещият производител на батерии за електрически превозни средства с пазарен дял от 37.9%, докато BYD е втори със 17.2%.

Въпреки развитието на технологията за твърдотелни батерии, BYD също планира да продължи да произвежда конвенционални LFP батерии през следващите 15-20 години, тъй като те ще бъдат значително по-евтини за дълго време напред. В същото време новият тип батерии могат да се използват в премиум модели, по-специално за автомобили BYD Denza или Yangwang.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Реторичен или риторичен, не се задълбавам както перпето мобиле. Google преценява как ще го напише когато му го диктувам. Отправяй си забележките там. Интересно обаче как разбра как съм го написал след като не ми четеш мненията? Как задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора на база прочетеното в мненията? Защо разговаряш без да ме четеш? Такива реторични риторични въпроси ти задавам. Аз си постигам целите - уча ви да МИСЛИТЕ. Упражнявате се , А аз упражнявам комуникация с психопати
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Разбери се със себе си дали се пише "реторичен" или "риторичен". Уж си много си начетен, пък такова елементарно нещо като правописа ти е проблем.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никой не ти чете *** блянове вече, даже не си и досаден. По-зле си от децата.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    До хе-хе. Аз винаги съм твърдял че Илон Мъск е един от най-големите патологични лъжци на планетата и винаги трябва да се внимава какво точно иска да каже. Така че не разбрах смисъла на твърдението ти. Да не би да се опитваш да кажеш че не е накрая си е разбрал че и Toyota са същите патологични лъжци? НЕ ВЯРВАМ. Докажи го и си признай че от Toyota лъжат че ще започват производство на твърдотелни батерии през 2026? А дано ама надали, А 2026 идва и ще ти го припомня!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 4 месеца )
    По голям лъжец от Свети Илон няма, антитрола го играе като негов пророк.
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Да относно реторичния въпрос, наистина ли беше вложил абсолютно същия смисъл, какъвто в моя отговор, за да няма смисъл от отговор? Наистина ли ВЯРВАШЕ и твърдеше, че Toyota са по-големи лъжци от китайците и са доста по-назад в технологиите за твърдотелни батерии от китайците. Наистина ли ЗНАЕШ И ВЯРВАШ, че Toyota винаги е лъгала И никога не е имала намерение да произвежда електромобил с 1500 км пробег и 10 минути зареждане нито през 2026, нито през 2036, Абе направо никога никога никога НИКОГА
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Само от твоя гледна точка на функционално неграмотен употребяваш "риторичен въпрос" Смисълът на това понятие не е че НЕ ТРЯБВА да му се отговоря, а че НЯМА СМИСЪЛ да му се отговаря, защото всички разбират смисъла. Като например " Ти би ли избрал да си купиш бавен водороден автомобил за 100 000 евро, за даваш 15000 повече за гориво на година, отколкото за по-бърз, по луксозен бензинов автомобил, който струва 80 хиляди евро или още по-бърз електрически за 80 000, който ще ти пести 5000 годишно?
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не се напъвай да отговаряш, драги ми Смехурко. Въпросите към теб са саркастично реторични.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Китайците срещу Toyota да тичат при лъжите, няма да могат да ги стигнат. BYD започнаха да говорят преди две години за тези батерии, а Toyota лъжат за тях от 17 години. През 2012 вече лъжеха че са на нивото на което казват че са в момента BYD и след 2 години започват пробното производство. В момента от Toyota лъжат че започват през 2026 това, което китайците обещават за 2027. Искаш ли да се обзаложим че китайците ще изпреварят Toyota?
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    У наше село, в такава ситуация се казва, "Тате ще ми купи колело, ама някой друг път!".