Китайският автомобилен производител BYD официално потвърди, че първите електрически превозни средства с изцяло твърдотелни батерии трябва да се появят още през 2027 година. Компанията постигна значителен напредък с новата си технология, но въпреки това ще са нужни още няколко години, преди да започне масовото производство на електрически превозни средства, оборудвани с нея.
Както съобщава Electrek, на втората годишна китайска среща на високо равнище за развитие на твърдотелни батерии, проведена миналия уикенд, главният технически директор на бизнеса за батерии Сун Хуаджун оповести актуализираната времева линия за новото производство. BYD очаква първите електрически автомобили на марката с изцяло твърдотелни батерии да се появят през 2027 година. Планира се до 2029-а първите автомобили да бъдат демонстрационни и с ограничено производство. В същото време масовото производство се планира да започне чак през 2030-а.
Отбелязва се, че в началния етап BYD ще използва твърдотелни сулфидни батерии, които ще се използват главно в автомобили от по-висок клас. Такива електролити могат да издържат по-дълго, предлагат по-бързо зареждане и са по-стабилни.
Между другото, китайската CATL също разработва напълно твърдотелни батерии за електрически превозни средства, базирани на сулфиди. BYD е вторият в света производител на батерии за електрически превозни средства след CATL. Според SNE Research CATL е водещият производител на батерии за електрически превозни средства с пазарен дял от 37.9%, докато BYD е втори със 17.2%.
Въпреки развитието на технологията за твърдотелни батерии, BYD също планира да продължи да произвежда конвенционални LFP батерии през следващите 15-20 години, тъй като те ще бъдат значително по-евтини за дълго време напред. В същото време новият тип батерии могат да се използват в премиум модели, по-специално за автомобили BYD Denza или Yangwang.