Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Как намирате баланса между нуждата от връзка между отделните модели, от разпознаваемост, и опасността всичките ви коли да заприличат на руска матрьошка?
- Всъщност Duster и Bigster бяха разработени заедно, едновременно. Затова и, както казах, изместихме назад предното стъкло и на двете коли, за да се получи ефектен Bigster. Разбира се, споделянето на различни компоненти между моделите - като например предните калници и капак - е начин да намалим разходите и да държим цената ниска. Но Bigster не е просто разтеглен Duster. Той е много повече. Имаме по-висока кабина, множество нови детайли, висока централна конзола, с двузонов климатик. Имаме панорамен покрив, електрическа врата на багажника и така нататък. Да, това е модел в познатия стил на Dacia, но той е наистина различен от Duster. Duster е компактен, ежедневен, практичен автомобил, добър за офроуд. Bigster е направен за дълъг път с цялото семейство, с много багаж, с кучетата. И той е добър извън пътя, но няма офроуд способностите на Duster.
- Всъщност Duster и Bigster бяха разработени заедно, едновременно. Затова и, както казах, изместихме назад предното стъкло и на двете коли, за да се получи ефектен Bigster. Разбира се, споделянето на различни компоненти между моделите - като например предните калници и капак - е начин да намалим разходите и да държим цената ниска. Но Bigster не е просто разтеглен Duster. Той е много повече. Имаме по-висока кабина, множество нови детайли, висока централна конзола, с двузонов климатик. Имаме панорамен покрив, електрическа врата на багажника и така нататък. Да, това е модел в познатия стил на Dacia, но той е наистина различен от Duster. Duster е компактен, ежедневен, практичен автомобил, добър за офроуд. Bigster е направен за дълъг път с цялото семейство, с много багаж, с кучетата. И той е добър извън пътя, но няма офроуд способностите на Duster.
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук: