Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Както показа и обиколката ни из Парижкия автосалон, изкушението производителите да използват ретро дизайн става все по-силно в наши дни. Dacia обаче има сравнително бедна история - това минус ли е за вас, или, напротив, ви дава повече свобода?
- Ако Dacia имаше силна история, вероятно и ние щяхме да вземем някоя икона от нея и да я трансформираме в съвременна кола. Но случаят не е такъв. Не мисля, че това е минус. Това ни позволява тепърва да изграждаме марката. Dacia е наистина млада марка. И ние я развиваме стъпка по стъпка. Такава стъпка бе третото поколение на Sandero, после третият Duster, после концептуалните модели. Важно е развитието да е постепенно, за да свикнат клиентите да виждат еволюцията на Dacia. Да пуснем кола като Bigster преди пет години би било безсмислено - хората не бяха готови за нея. И доверието в бранда още не беше толкова силно.
НА СНИМКАТА: Първият модел на румънската марка от 1968 година - Dacia 1100, по лиценз на Renault 8
- Ако Dacia имаше силна история, вероятно и ние щяхме да вземем някоя икона от нея и да я трансформираме в съвременна кола. Но случаят не е такъв. Не мисля, че това е минус. Това ни позволява тепърва да изграждаме марката. Dacia е наистина млада марка. И ние я развиваме стъпка по стъпка. Такава стъпка бе третото поколение на Sandero, после третият Duster, после концептуалните модели. Важно е развитието да е постепенно, за да свикнат клиентите да виждат еволюцията на Dacia. Да пуснем кола като Bigster преди пет години би било безсмислено - хората не бяха готови за нея. И доверието в бранда още не беше толкова силно.
НА СНИМКАТА: Първият модел на румънската марка от 1968 година - Dacia 1100, по лиценз на Renault 8
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук: