IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

След 60 години: В Русия охладняха към легендарната "буханка"

През 2025 микробусът за пръв път не е в Топ 3 по продажби

Лекотоварните модели като цяло имат по-дълъг живот от леките автомобили, но дори и в този сектор рядко някое поколение остава на пазара повече от 15 години. Освен ако не се намирате в Русия, разбира се, където легендарната "буханка" - УАЗ-452, се произвежда и продава като топъл хляб вече точно 60 години - от дебюта си през 1965 насам. Е, оттогава са настъпили някои дребни промени, а и името на модела вече е УАЗ-3909, но на практика това е същата кола. През миналата година тя завърши втора по продажби в лекотоварния сегмент на руския пазар, и като цяло в продължение на десетилетия не беше изпадала извън Топ 3.
 
   
УАЗ 452, УАЗ 3909
  
       
Юбилейната за модела 2025 година обаче явно ще донесе промяна: ако се съди по данните за януари, интересът към ветерана започва да се топи. От второ място, УАЗ 3909 се смъква чак на седмо при лекотоварните, с 32% спад в продажбите спрямо януари 2024. Лидер е новото поколение на ГАЗ Газель, пред върнатата в производство Lada Largus, Sollers Atlant (просто руска сглобка на китайския JAC Sunray), и ГАЗ 3302.
  
   
УАЗ 3909
  
        
УАЗ 452, наречен "буханка" по името на малките квадратни самуни ръжен хляб, се появява през 1965, но всъщност е просто преработена версия на по-стария УАЗ 450, пуснат в производство още през 1958. С предноразположен двигател, задвижване на четирите колела и толкова опростено устройство, че да може да се ремонтира с подръчни инструменти и материали, този микробус се оказа изключително подходящ за суровите съветски условия.
  
    

0 от 500
  • #2
    39 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз съм се возил преди доста години. Поне интериорът е можело да се пипне с оглед безопасност. Явно обаче ниската цена е приоритет. Това с липсата на електроника е незаменимо за сурова зима под -20 градуса. За мен точно това е основната причина за продажбите.
  • #1
    38 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това наистина е много практичен автомобил. Има проходимост като на истински джип за офроуд и то не на теория само, като в същото време вътре можеш да караш доста хора и багаж. Няма електроника и сложни системи, които да се развалят и да те оставят на пътя. Всичко е просто, здраво и ремонтнопригодно за всякакви условия. Ако някой търси лукс и смята да го кара само по асфалт, то това не е колата за него. Но за извън пътя е перфектно решение