IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридният Opel Grandland измина 1115 км с едно зареждане

Кросоувърът постигна разход от 4,6 л/100 км в реални условия на пътя

Гамата на второто поколение Opel Grandland беше подложена на продължителен тест в Германия. Електрифицираният кросоувър на марката успя да демонстрира пробег от над 1100 км, съобщи концернът Stellantis на официалния си уебсайт.


Opel Grandland plug-in хибрид


За теста е бил избран plug-in хибрида Opel Grandland с 1,6-литров бензинов двигател с турбо и електромотор, които заедно осигуряват мощност от 195 к.с. По каталог, моделът развива максимална скорост от 220 км/ч, а сертифицираният му пробег е 897 км, от които 87 км на ток благодарение на батерията с капацитет 17,9 kWh.

Новият Opel Grandland 2025 тръгнал на пътешествие от региона Рейн-Майн близо до Франкфурт до Рейн-Некар край Щутгарт и обратно. Маршрутът включвал участъци по аутобани, в градове и села. Тестовият автомобил се различавал от стандартния модел само по 19-инчовите си зимни гуми.


Opel Grandland plug-in хибрид


По време на теста кросоувърът успял да измине 1115 км без презареждане на батерията или зареждане с гориво. Плъг-ин хибридът навъртял 380 км само в електрически режим (регенеративното спиране презареждало батерията). Средната скорост на движение била 80 км/ч, а разходът на гориво - 4,6 литра на 100 км.

Трябва да се отбележи, че това постижение не е световен рекорд сред плъг-ин хибридните кросоувъри. В средата на юли миналата година китайският модел Chery Fulwin T10 успя да измине 2100 км и беше вписан в Книгата на рекордите Гинес.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Toyota ( преди 1 месец )
    Големо чудо, аз на 1000км минавам 500 само на ток с обикновен хибрид.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    JEEP ( преди 1 месец )
    Което,че и повече, Ауди 80 Б4 ТДИ направи преди 35 години..
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    този разход се постигаше от повечето малки дизели дори някои бензинови малолитражки от краят на миналият век.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Тръгнал от някъде и стигнал до никъде"...Лесно е да съчиняваме рекламни ревюта, ама не е толкова лесно да ги подплатим с факти. Харесвам Опел, обичам Опел, но не харесвам франсетата, които дадоха една "пезевенска" визия на марката в комплект с калпаво качество.Или както обичаме да казваме тук: " Нов бардак, ама със стари k
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трудно ми е да го повярвам, че само от зареждане в движение, може да направи още 300км, спрямо офицялните данни (които също ми се виждат съмнители, освен ако няма поне 60л резервар. (по скоро е 45л)
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всъщност доста добро постижение предвид всичко/ бензин, средна скорост, обтекаемост и клирънс/ Естествено с моя дизел и 70л резервоар при тези условия ще надмина 1400 км. С Евро 6С мога да влизам навсякъде по градовете...
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 1, всъщност по борд компютър средния ми разход рядко надхвърля 4,2. резервоара е към 50 литра мисля. Но е адски удобно като тръгнеш нанякъде, не се съобразяваш, че трябва да зареждаш и да се оглеждаш - това е всъщност големия проблем на ел. Дори както казва 9ти да не ти трябват повече от 10 мин зареждане... пак пада едно лудо пресмятане коя зарядна колко, къде, ще работи ли, няма ли, ще се чака ли и т.н. НЕ МЕРСИ! Дизел за извън града! Бензин за кеф и за града. ЕЛ само като 2ра кола за града!
  • #9
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До 6. ( преди 1 месец )
    В България няма накъде да тръгнеш за да е необходимо повече от 10 минути зареждане по пътя, на някоя от 100-те бързи зарядни станции, покрай които ще минеш докато ти падне батерията след три-четири часа шофиране. Но трябва да си причиниш доста стрес, за да измислиш маршрут по който да тръгнеш с електромобила, за да ти се наложи зареждане. Доста повече стрес, отколкото да избереш една от 100-те станции. За мазохистите с 8 часа шофиране си има дизел. Тока не е задължителен!
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Когато си мислил преди да си купиш електромобила, повечето от твоите притеснения са зачеркнати още с покупката, а останалата част която не зависи от самия автомобил, се зачеркват буквално всеки ден с изграждането на повече зарядни станции отколкото са бензиностанциите по повечето маршрути. Кеф ти евтина бавна зарядно, кеф Ти свръх мощна, на която също ти излиза по-евтино отколкото да караш на бензин..
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    пак #6 към #4 ( преди 1 месец )
    За това говорех: (понеже link-ове не са разрешени) тук напишете на лат. хттпс (после двете точки и две наклонени) факти.бг (пак /) avto/947732-ogromni-opashki-ot-elektromobili-na-stanciite-za-zarejdane-v-evropeiskite-ski-kurorti И изводът: "решаване на този проблем може да бъде планирането на зареждането на вашите електрически превозни средства, както и използването на бавни зарядни станции" - моля, вие ли ще ми казвате защо, как и кога; и това на кола за 100К... И защо да си го причинявам???