IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да се избавите от вода в резервоара

Причините за появята на този проблем са различни, както и методите за отстраняването му

Колата ви пали трудно, а двигателят работи грубо, губи мощност или внезапно спира? Причината може да е неочаквана - вода в резервоара за гориво. Много шофьори дори не се замислят за този проблем, докато не се сблъскат с него. Автомобилни механици съветват как трябва да се действа в такива случаи.


резервоар капачка


Как водата попада в бензиновия резервоар на автомобила?

Това става по няколко начина, като в случая става въпрос за конденз, а не за големи количества. Основният източник на влага са температурните промени. Например, в топъл ден въздухът в резервоара съдържа влага, но през нощта се охлажда и водата кондензира по стените.

Вторият случай е лошият бензин. Ако зареждате на съмнителни бензиностанции, може да се окажете с гориво, съдържащо вода. Това важи особено за дизела. Също така понякога водата може да попадне в резервоара по време на измиване на автомобила през вентилационните клапани.


зареждане на гориво


Друг начин за проникване на вода е нарушение на херметичността на системата, повредена или лошо затворена гърловина, ремонт, извършен навън по време на дъжд и др. Но това се случва много рядко.

Как да премахнете водата от резервоара?

Използване на специални добавки. Има няколко вида горивни добавки, които се свързват с водата и позволяват на двигателя да я „изгори“ без вреда. Идеално е да ги използвате през есента, преди началото на сланата.


дизел, добавки


Източване на гориво. Ако има много вода (например след зареждане с лошо гориво), по-добре е да източите горивото през пробка на резервоара (ако има такава) или да го източите, като свалите резервоара.

Изсушаване на резервоара за гориво. В трудни случаи резервоарът се отстранява, измива и изсушава. Това е крайна мярка, но понякога не може да бъде избегната.

Смяна на филтри. Ако водата е преминала по-нататък, струва си да смените горивните филтри - те са първите, които страдат от замърсяване“.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    007 ( преди 1 месец )
    Истината е Лукойл.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Anonimen ( преди 1 месец )
    Аз такова чудо като източване на резервоар заради конденз не съм виждал , с уговорката че най-старта кола която съм имал беше от 95-та година. Нито с Дизел нито с бензимм ъм виждал такива проблеми. Карах чисто нов дизел от 2014 до 2024 даже не се и замисляше като пали зимата и никога не беше нощувал в гараж.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    трябва да напишеш че сипваш метанол
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо Ви ( преди 1 месец )
    При такова неприятно събитие се купува син спирт за горене 2 литра в резервоара и проблема при бензинвите двигатели е решен но с уговорката че са от по старите, новите лигльовци директно си реват и някои влизат в авариен режим :-) затова не харесвам новите коли
  • #6
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На по-новите коли няма конденз защото резервоара не е от метал.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако колата няма пробка на резервоара за източване тогава трябва да се свали целия резервоар.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най добрия начин е да се източи горивото от резервоара. При дизелите това може да създаде проблем и да се наложи после и обезвъздушаване на горивната система. Затова често се прави само частично източване на резервоара за да не се оставя смукателя и помпата на сухо. Първо се пълни резервоара до горе с гориво и се оставя колата да престои няколко часа да се утаи водата на дъното. После се източва от пробката на резервоара пример 30% от горивото и това е. Проблема е решен.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Водата в резервоара се получава от конденз по стените заради разлики в температурата и при висока влажност на въздуха. Може да се образува както в резервоара на колата така и в резервоара на бензиностанцията и когато е полупразен помпите засмукват много от ниско и водата отива в резервоара на колата. Водата и горивото не могат да се смесят! Те са с различна плътност. Водата е 1 гр/см3, дизела е 0.85 гр/cm3 , бензина е 0.74 гр/cm3 При попадане на вода в горивото тя се утаява на дъното.
  • #2
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Никакви добавки не се слагат. Добавките са измама и доста хора си повреждат двигателите подведени от рекламите. Двигателите са проектирани да работят със съответното гориво при определени спецификации. Всякакви добавки и разреждания на горивото променят спецификацията и могат да доведат до проблеми или просто ще си давате парите за нищо щото примерно добавката за дизел е микс от дизел и някакво масло. Както примерно карането на газ прецаква бензиновите двигатели и им скъсява живота.
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Огнян ( преди 1 месец )
    Най-лесния начин е да се проверяват бензиностанциите и свирепи глоби. Водата може да съсипе автомобила