IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова промяна - plug-in хибридите остават след 2035 година

Развитието на PHEV технологиите ще позволи използването на бензин и дизел и след забраната на ДВГ в ЕС

Остават точно 10 години до 2035 и ако всичко върви по план, европейските дилъри вече няма да могат да продават автомобили с бензинови или дизелови двигатели в тях, а само нови превозни средства с електрически двигатели. Решението на властите в ЕС предизвика много спорове и дискусии, като в крайна сметка вероятно ще претърпи огромна промяна.


PHEV


Според германското издание Der Spiegel всъщност ЕС ще позволи продажбата на plug-in автомобили дори след 2035, като по този начин остави място на пазара за двигателите с вътрешно горене. Потвърждение идва от официален документ, публикуван през последните дни от Европейската комисия, в който се посочва, че „технологичната неутралност е ключът към процеса“.

В документа е посочено, че за да се постигне неутралност при автомобилите по отношение на климата през 2035 година ще бъде необходим технологично неутрален подход, в който синтетичните (електронни) горива също могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане.

Това означава, че „електронните“ горива могат да имат бъдеще в ерата след 2035, позволявайки на двигателите с вътрешно горене да не се пенсионират на 31 декември 2034. Нещата обаче не приключват с това, уточнява Der Spiegel, като в материала си съобщава, че ограниченията за продажба на plug-in хибриди също вероятно ще отпаднат.

Германското издание разговаря с Екарт фон Клайден, лобист на Mercedes, който подчертава, че пътят на декарбонизацията трябва да се движи от пазара, а не от санкциите, като регулацията е „постоянно отворена за технологиите по такъв начин, че да продължи да позволява разрешаването на щадящи климата продукти като plug-in хибриди и система за удължаване на пробега (при тях ДВГ играе ролята на генератор за електромотора)".

Това са технологии, които, подобно на „електронните“ горива, позволяват продължаване на използването на двигатели с вътрешно горене и в които много производители, включително Mercedes, инвестират. Трябва обаче да се помни, че силовите агрегати PHEV от 1 януари 2025 трябва да отговарят на новия стандарт Euro 6e-bis, който предвижда по-строги тестове за хомологация, за да се направят декларираните разход и емисии възможно най-близки до реалните данни.


0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    До 33. Нулевата полезност е само в твоята глава обаче :)
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    До 33 - и защо някой ще си купи плъг-ин хибрид, ще даде 10%-15% повече от цената на мек хибрид и после ще маха батерията? Вместо това може да си вземе другата кола.Виждам че много от нас коментираме малко наизуст. Ако погледнете в момента по германските дилъри има масови примери за коли на 1 година под 20х км с гаранция при което електрическата кола е по евтина от ДВГ. Пример БМВ Х3 3.0Д е по скъпо или равно на БМВ иХ 40 хДрайв. В германия места за зареждане да искаш. Защо не ги искат?
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Е ( преди 1 месец )
    Дано се намерят тунинг фирми да махат хибридната част или поне ненужната тежка батерия с недостатъчен капацитет и почти нулева полезност( 50-100км и 100-200 кг) там някъв мек хибрид за парлама да оставят ще е ок. Само да не се налага да си прекарваме свободното време по зарядни .
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    LUDENS ( преди 1 месец )
    Пощръклели зелени, направо луди управляват Европа. Бог да ни помага, малоумието е навсякъде. Китай, Америка, Русия, Индия, Бразилия ни се смеят на простотията и бълват ли, бълват въглеродни емисии. И горите при тях растат по-бързо, защото СО2 е храна за растенията!
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    До 29, за това си написах градско. Да ок., прав си. Ама това него помислих защото както написах тук по-рано за мен ел. колата е само за града и то само ако я зареждаш в гаража, че с тия цени на бързите... Да се юрне някой да я кара на дълго си е.... и просто няма смисъл - на мен лично, по сметки, ми излиза по-скъпо от колкото да съм на дълъг път с хибрида. Но за да удари 20/100 трябва да я караш с 130-140 някъде.
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Бря!Електролатерно пак е избухнал с бизнес гениалност!Нищо,че иначе много плюе всяка марка която пуска модел със скорост на зареждане под 500кВ,той ще предлага зареждане с 100кВ,че даже за левче.Батерийката му ще стига да зареди всичко на всичко две от любимите му китайски ванове Донгфенг,но с нея ще изкърти 1 000 000 за година.Нищо,че в 17,00 като минат две коли да заредят,ще чака до другия ден на обяд да се напълни батерията,че я зареди,я не още две.С продадени 500кВч на ден,за година милион!
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    А! Додохме се на думата. Само градско съм съгласен. Извънградско, с нещо доста по голямо от е-UP, с малко магистралка, нещата рязко стигат, че и минават 20/100
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    Всъшност не бих се осмелил да тръгна на дълаг път с която и каквато и да е електричка - това е олигофрения...поне за сега
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    До 25. Моят vw e-Up, сега, зимата с пуснато парно на 22 градуса като парното ми не е с термо помпа ами с нагревтели. Говоря само за в града. На извънградско освен до елин пелин или Ихтиман не бих се осмелил да излизам с тази кола.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В UK е 1 паунд на киловат и има искове от съседи да не си зареждаш колата иначе те заплашват със съд. На бърза станция цените са сигурно и по-скъпи.