IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова промяна - plug-in хибридите остават след 2035 година

Развитието на PHEV технологиите ще позволи използването на бензин и дизел и след забраната на ДВГ в ЕС

Остават точно 10 години до 2035 и ако всичко върви по план, европейските дилъри вече няма да могат да продават автомобили с бензинови или дизелови двигатели в тях, а само нови превозни средства с електрически двигатели. Решението на властите в ЕС предизвика много спорове и дискусии, като в крайна сметка вероятно ще претърпи огромна промяна.


PHEV


Според германското издание Der Spiegel всъщност ЕС ще позволи продажбата на plug-in автомобили дори след 2035, като по този начин остави място на пазара за двигателите с вътрешно горене. Потвърждение идва от официален документ, публикуван през последните дни от Европейската комисия, в който се посочва, че „технологичната неутралност е ключът към процеса“.

В документа е посочено, че за да се постигне неутралност при автомобилите по отношение на климата през 2035 година ще бъде необходим технологично неутрален подход, в който синтетичните (електронни) горива също могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане.

Това означава, че „електронните“ горива могат да имат бъдеще в ерата след 2035, позволявайки на двигателите с вътрешно горене да не се пенсионират на 31 декември 2034. Нещата обаче не приключват с това, уточнява Der Spiegel, като в материала си съобщава, че ограниченията за продажба на plug-in хибриди също вероятно ще отпаднат.

Германското издание разговаря с Екарт фон Клайден, лобист на Mercedes, който подчертава, че пътят на декарбонизацията трябва да се движи от пазара, а не от санкциите, като регулацията е „постоянно отворена за технологиите по такъв начин, че да продължи да позволява разрешаването на щадящи климата продукти като plug-in хибриди и система за удължаване на пробега (при тях ДВГ играе ролята на генератор за електромотора)".

Това са технологии, които, подобно на „електронните“ горива, позволяват продължаване на използването на двигатели с вътрешно горене и в които много производители, включително Mercedes, инвестират. Трябва обаче да се помни, че силовите агрегати PHEV от 1 януари 2025 трябва да отговарят на новия стандарт Euro 6e-bis, който предвижда по-строги тестове за хомологация, за да се направят декларираните разход и емисии възможно най-близки до реалните данни.


0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 2 месеца )
    Харесвам хибридите и имам такъв. Обаче за града си взех малка ел. кола защото ел. колите стават само за града и според мен за НИКЪДЕ другаде - ни като цена на зареждане излиза ни като пробег. Хибрида ми е самозареждаем и го ползвам за дълаг път и хич не ми трябва плъгин-хибрид дето само ще му мъкна батерията. Идеята за плъгина е да се кара и в града ама човек като си има малка електричка само за града за к'во ми е плъгин-а. Пак някакви тъпотии.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Според мен накрая ще оставят и пълните незареждаеми хибриди или поне най-икономичните и екологични модели от тях но зависи как върви пазара
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #2 абсолютно
  • #2
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не разбирам защо си губят времето, а не направо да махнат глупостите които натвориха. Видя се, че не само е-коли, ами дори PHEV не са интересни. Единствено меките хибриди имат шанс. Но явно брюкселските кратуни увират по-трудно и от шопските глави...
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    10 години ( преди 2 месеца )
    Това е много време. До преди десетина години, преди ерата на Тесла, пробегът на електромобилите беше стотина километра, които се зареждаха за часове. Само преди три години най-бързите зарядни станции по магистрала Тракия бяха три броя 50 kW зарядни. За да стигнеш до морето бяха нужни часове зареждане, ако си имал неблагоразумието да тръгнеш с празна батерия. Днес зареждането на съвременен електромобил трае минути, а зарядни има буквално навсякъде. Какво ли ще е след още 10 години?