IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова промяна - plug-in хибридите остават след 2035 година

Развитието на PHEV технологиите ще позволи използването на бензин и дизел и след забраната на ДВГ в ЕС

Остават точно 10 години до 2035 и ако всичко върви по план, европейските дилъри вече няма да могат да продават автомобили с бензинови или дизелови двигатели в тях, а само нови превозни средства с електрически двигатели. Решението на властите в ЕС предизвика много спорове и дискусии, като в крайна сметка вероятно ще претърпи огромна промяна.


PHEV


Според германското издание Der Spiegel всъщност ЕС ще позволи продажбата на plug-in автомобили дори след 2035, като по този начин остави място на пазара за двигателите с вътрешно горене. Потвърждение идва от официален документ, публикуван през последните дни от Европейската комисия, в който се посочва, че „технологичната неутралност е ключът към процеса“.

В документа е посочено, че за да се постигне неутралност при автомобилите по отношение на климата през 2035 година ще бъде необходим технологично неутрален подход, в който синтетичните (електронни) горива също могат да играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане.

Това означава, че „електронните“ горива могат да имат бъдеще в ерата след 2035, позволявайки на двигателите с вътрешно горене да не се пенсионират на 31 декември 2034. Нещата обаче не приключват с това, уточнява Der Spiegel, като в материала си съобщава, че ограниченията за продажба на plug-in хибриди също вероятно ще отпаднат.

Германското издание разговаря с Екарт фон Клайден, лобист на Mercedes, който подчертава, че пътят на декарбонизацията трябва да се движи от пазара, а не от санкциите, като регулацията е „постоянно отворена за технологиите по такъв начин, че да продължи да позволява разрешаването на щадящи климата продукти като plug-in хибриди и система за удължаване на пробега (при тях ДВГ играе ролята на генератор за електромотора)".

Това са технологии, които, подобно на „електронните“ горива, позволяват продължаване на използването на двигатели с вътрешно горене и в които много производители, включително Mercedes, инвестират. Трябва обаче да се помни, че силовите агрегати PHEV от 1 януари 2025 трябва да отговарят на новия стандарт Euro 6e-bis, който предвижда по-строги тестове за хомологация, за да се направят декларираните разход и емисии възможно най-близки до реалните данни.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 9 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Наистина няма да има нужда от финансови стимули във вид на субсидии, когато електромобилите станат по-евтини от аналогичен автомобил с ДВГ. Това ще се случи около 2030 много преди 2035, независимо дали заради постъпване на ДВГ или намаление на цените на електромобилите. Дотогава и зарядната инфраструктура ще е развита, възобновяемата енергия ще има огромни излишъци и цените на зареждане ще са по-ниски от днес. Дай разумна причина защо повечето клиенти биха избрали ДВГ дори да няма забрана 2035?
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Още един момент за цената - след 5-10 години когато ДВГ бъде окончателно ликвидирано, няма да има смисъл от субсидии и облекчения за ел, няма да има евтина (поне за покупка) алтернатива, съответно няма да има натиск за смъкване на цената. Няма и ДВГ-то да плаща загубите на ел. Което означава че дори батериите да поевтинеят, освен ако не се правят от пустинен пясък и морска вода при стайна температура и налягане, не само може да не видим поевтиняване ами дори да поскъпнат.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дадох пример с големите защото там ще падне повече цената и пак не е много. При кола с 40-тина кВч ще падне с 4000 лв. От 50+к лв за бавен и бавно зареждащ китаец ще слезе на 46к За кола която е почти неизползваема извън града и близката околия. И да не забравяме че това са цени при които производителя често е на загуба от всяка кола или поне без печалба. Т.е. дори да се реализират тези икономии крайният потребител я види нещо от тях я не.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Цената на Ел не е само батерията, а и чети добре с разбиране защото пиша за базови електромобили, а повечето базови са доста под 70 kW. За това и добавих малкия пробег защото електромобилите с приличен пробег са по-скъпи разбира се
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 2 месеца )
    И от къде ще падне толкова много цената на електричките. В момента цената на батерия е около 100евро за киловатчас. При масова батерия около 70кВч това са 7000 евро. С 50% да паднат цените (което ми се вижда доста оптимистично за следващите 7-8 години) това за 3500 евро. О супер колата от 90к лв лв ще стане 83. То без пари бе.
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Достатъчно субсидии имаше в Европа докато стана масово производството на ЕЛ. В Китай ниската цена на електромобилите е основно съвкупност от 1. субсидия състояща се от нулево ДДС за електромобили 2. това, че тока за производство е евтин защото бухат яко въглища които са им 65% от тока и няма данък co2 за ТЕЦ 3. по-ниските разходи за труд на час работа
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Субсидиите в Европа не работеха добре - имаше купища обяви за коли купени със субсидия и почти веднага изнесени към страна без субсидии, на цена малко под корична. Т.е. прекупвача прибира полвин субсидия.
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ел. колите не са скъпи в Китай, ако наистина им дремеше за климата тук със субсидия щяха да са по-евтини от колкото там. Стана точно обратното, надуха покрай тях и цените на нормалните коли, аз лично нова повече няма да взимам, имам парите но не са за алчните от ЕС.
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 2 месеца )
    Това за бързите зарядни и че ставали много не ми го говорете. При цена на киловат от рейнджа на 0.80лв.-1лв. по-изгодно ми е с хибрида. А да не говорим че и по-бързо и безпроблемно като зареждане.
  • #6
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Още днес повечето продажби са поне мек хибрид. Най-вероятно още след пет години електромобил ще е по-евтин от незареждаем хибрид обаче не всеки би предпочел електромобил дори да е най-изгодния вариант едни заради малкия пробег на най-евтините електромобили други за друго