IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви рискове крие използването на „мек хибрид“?

Система MHEV помага за намаляване на разходи и емисиите, но крие сериозни недостатъци

Електрификацията се превърна в най-мощното оръжие за контролиране на вредните емисии, намаляване на разхода на гориво и повишаване на производителността. Производителите избират различни решения - от най-евтините до най-скъпите plug-in хибриди, преди окончателно да се насочат към електрическите автомобили.


мек хибрид


Една от тези технологии е MHEV, известна и като „мек хибрид“, работеща с 48-волтова система. Тя включва и система „Start & Stop“, позволяваща спирането на двигателя в трафика, което съответно намалява както разхода, така и емисиите. Един от производителите, които максимално се възползва от тази технология е концернът Stellantis. Тя също така играе важна роля и при новите двигатели на Audi, като има своите предимства, но и крия някои сериозни недостатъци.

Когато обмисляте покупка на автомобил, първият въпрос е как ще го използвате – като градска кола или за пътувания на големи разстояния. А вторият е от каква технология се нуждаете – бензин, дизел, хибрид или електричество.

При бензина и дизела 48-волтовите системите най-накрая надделяха и проблемите са ежедневие. Очевидно производителите се интересуват от продажбата на повече бройки от по-скъпите модели, така че е логично търговците да се опитват да ги наложат на клиентите, тъй като печелят повече. При това не само от продажбата, но и от поддръжката. Тези автомобили имат 48V литиево-йонна батерия с брутен капацитет между 1 и 2 kWh и нетен използваем капацитет между 0,2 и 0,9 kWh.


мек хибрид


Това е достатъчно за изминаване най-много на километър в електрически режим, тъй като по-голямата част от енергията обикновено се използва за помощ при изпреварването или за захранване на батерия с 12V. И това е големият проблем, защото някои марки инсталират батерии с нисък ампераж в колите си за големия брой електрически и електронни функции, които продължават да захранват – климатик, прозорци, бордови компютър и др.

Ако превозно средство бъде спряно от движение (по една или друг причина) за няколко седмици, нормално е неговият акумулатор да се разреди. Това обаче важи и за батерията с 48V, която обикновено е от необслужваем тип и има живот от 8-10 години. А за да си върши работата, тя трябва да има максимален капацитет. И ако се разреди или повреди, се налага да бъде заменена, тъй като не може да бъде поддържан. В същото време обаче тя те е никак евтина, като цените варират от 500 до 3000 евро в зависимост от модела на автомобила.


0 от 500
  • #4
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не е нормално акумулатора да се разреди за няколко седмици, в този ред на мисли всички нови от магазина би трябвало да са съсипани от стоене на рафта. А тези 48 волтовите имам надежда че са Li-on, ама какво ти разбирам аз от такива неща
  • #3
    24 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Мога да се обзаложа, че си мислиш че ти си основният клиент с който се съобразяват производителите, когато проектират най-новия си модел и си в основната целева група за продажбата му! Всички производители се чудят как да произведат 20-годишния автомобил от който се нуждаеш на възможно най-ниска цена!
  • #2
    21 rate up comment 2 rate down comment
    иван ( преди 4 месеца )
    Карай, карай, недей да пишеш тук за 20г. си каруца
  • #1
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Карам майлд хибрид 245 кс бензин 4х4 има около 1кв батерия. В момента е 2г на 40х км. Миналото лято съм я оставял за по две седмици в гаража без да се кара. Не съм имал никакви проблеми до момента. Колегите масово карат Тойота корола и камри хибрид разхода е 6/100 градско