Електрификацията се превърна в най-мощното оръжие за контролиране на вредните емисии, намаляване на разхода на гориво и повишаване на производителността. Производителите избират различни решения - от най-евтините до най-скъпите plug-in хибриди, преди окончателно да се насочат към електрическите автомобили.
Една от тези технологии е MHEV, известна и като „мек хибрид“, работеща с 48-волтова система. Тя включва и система „Start & Stop“, позволяваща спирането на двигателя в трафика, което съответно намалява както разхода, така и емисиите. Един от производителите, които максимално се възползва от тази технология е концернът Stellantis. Тя също така играе важна роля и при новите двигатели на Audi, като има своите предимства, но и крия някои сериозни недостатъци.
Когато обмисляте покупка на автомобил, първият въпрос е как ще го използвате – като градска кола или за пътувания на големи разстояния. А вторият е от каква технология се нуждаете – бензин, дизел, хибрид или електричество.
При бензина и дизела 48-волтовите системите най-накрая надделяха и проблемите са ежедневие. Очевидно производителите се интересуват от продажбата на повече бройки от по-скъпите модели, така че е логично търговците да се опитват да ги наложат на клиентите, тъй като печелят повече. При това не само от продажбата, но и от поддръжката. Тези автомобили имат 48V литиево-йонна батерия с брутен капацитет между 1 и 2 kWh и нетен използваем капацитет между 0,2 и 0,9 kWh.
Това е достатъчно за изминаване най-много на километър в електрически режим, тъй като по-голямата част от енергията обикновено се използва за помощ при изпреварването или за захранване на батерия с 12V. И това е големият проблем, защото някои марки инсталират батерии с нисък ампераж в колите си за големия брой електрически и електронни функции, които продължават да захранват – климатик, прозорци, бордови компютър и др.
Ако превозно средство бъде спряно от движение (по една или друг причина) за няколко седмици, нормално е неговият акумулатор да се разреди. Това обаче важи и за батерията с 48V, която обикновено е от необслужваем тип и има живот от 8-10 години. А за да си върши работата, тя трябва да има максимален капацитет. И ако се разреди или повреди, се налага да бъде заменена, тъй като не може да бъде поддържан. В същото време обаче тя те е никак евтина, като цените варират от 500 до 3000 евро в зависимост от модела на автомобила.