IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви рискове крие използването на „мек хибрид“?

Система MHEV помага за намаляване на разходи и емисиите, но крие сериозни недостатъци

Електрификацията се превърна в най-мощното оръжие за контролиране на вредните емисии, намаляване на разхода на гориво и повишаване на производителността. Производителите избират различни решения - от най-евтините до най-скъпите plug-in хибриди, преди окончателно да се насочат към електрическите автомобили.


мек хибрид


Една от тези технологии е MHEV, известна и като „мек хибрид“, работеща с 48-волтова система. Тя включва и система „Start & Stop“, позволяваща спирането на двигателя в трафика, което съответно намалява както разхода, така и емисиите. Един от производителите, които максимално се възползва от тази технология е концернът Stellantis. Тя също така играе важна роля и при новите двигатели на Audi, като има своите предимства, но и крия някои сериозни недостатъци.

Когато обмисляте покупка на автомобил, първият въпрос е как ще го използвате – като градска кола или за пътувания на големи разстояния. А вторият е от каква технология се нуждаете – бензин, дизел, хибрид или електричество.

При бензина и дизела 48-волтовите системите най-накрая надделяха и проблемите са ежедневие. Очевидно производителите се интересуват от продажбата на повече бройки от по-скъпите модели, така че е логично търговците да се опитват да ги наложат на клиентите, тъй като печелят повече. При това не само от продажбата, но и от поддръжката. Тези автомобили имат 48V литиево-йонна батерия с брутен капацитет между 1 и 2 kWh и нетен използваем капацитет между 0,2 и 0,9 kWh.


мек хибрид


Това е достатъчно за изминаване най-много на километър в електрически режим, тъй като по-голямата част от енергията обикновено се използва за помощ при изпреварването или за захранване на батерия с 12V. И това е големият проблем, защото някои марки инсталират батерии с нисък ампераж в колите си за големия брой електрически и електронни функции, които продължават да захранват – климатик, прозорци, бордови компютър и др.

Ако превозно средство бъде спряно от движение (по една или друг причина) за няколко седмици, нормално е неговият акумулатор да се разреди. Това обаче важи и за батерията с 48V, която обикновено е от необслужваем тип и има живот от 8-10 години. А за да си върши работата, тя трябва да има максимален капацитет. И ако се разреди или повреди, се налага да бъде заменена, тъй като не може да бъде поддържан. В същото време обаче тя те е никак евтина, като цените варират от 500 до 3000 евро в зависимост от модела на автомобила.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 4 седмици )
    Установявам без изненада, че всичко що е мек не е за хвалене...
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Anonimen ( преди 1 месец )
    Първото мнение е мое. До 2 - карай си колата със здраве, дано няма произшествия. Ако има дано коланите задържат добре и възглавниците да се отворят. Сигурно нямаш странични въздущни възглавници и такива за колената, новите имат. Вечер като светнеш фаровете виждаш ли нещо или само по усет. До другите които са ми коментирали мнението ми - жена ми има Корола Хибрид която я взе на 2 Декември чисто нова за 2000 км градско разхода е 6.2. Не сме я карали извънградско защото другата е по-удобна и мощн
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Armored Kiro ( преди 1 месец )
    Електрификацията се превърна в най-мощното оръжие за контролиране на вредните емисии / само с едно изречение са самоквалифицира в непоправим ***.
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Popo ( преди 1 месец )
    Не знам как са меките хибриди ,но фул хибрид на Корола е супер. Извън града, като карам нормално ,разход 4-4.5лт на 100км.
  • #11
    30 rate up comment 0 rate down comment
    Христо ( преди 1 месец )
    Защо спорите , който иска да си кара беньинката или дизела а който иска да си кара хибрида или електрокарчето
  • #10
    10 rate up comment 21 rate down comment
    До #6 ( преди 1 месец )
    Какво ремарке ще дърпат като на Camry-то с eCVT-то е забранено да има прикачен товар и багажник на покрива. Затова го спряха от продажби в Германия отдавна. Недомислена кола с мъртвороден мотор астматик 2.5, на който и електро двигателя в кутията не може да му помогне. :(
  • #9
    33 rate up comment 7 rate down comment
    До #1 ( преди 1 месец )
    Само да ти кажа, че Тойота не произвеждат меки хибриди, а пълни. Правиш ли изобщо разлика между двата вида? Разликата е огромна. Също така хибридите на Тойота правят милиони км без никакви проблеми. Ако не вярваш, питай таксиджиите по света защо карат предимно хибриди на Тойота.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    питай собственици на Ferrari SF90 Stradale как за няколко минути на контакт пада заряда и ги качват с паяк на платформа и в упълномощен сервиз
  • #7
    26 rate up comment 11 rate down comment
    ха ха ( преди 1 месец )
    В крайна сметка разхода на бензинов хибрид и двг с бензин не е толкова голяма. Когато се наложи смяна на батерията тази малка разлика в разхода се обръща в обратна посока в полза на автомобила задвижван само от двг. В 21 век всичко е измамно. До сега не съм срещал EV кола да се движи с повече от 130 км.в час.
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    До 1: "Тойота корола и камри хибрид разхода е 6/100 градско" може.. ако дърпаш ремарке или каравана.