Френската компания Renault продължава да вярва, че електромобилите са неизбежното бъдеще и иска да увеличи тяхната привлекателност за потребителите с грандиозни проекти като Renault Filante Record 2025. Новият болид не е концепт, а своеобразна лаборатория на колела, тоест напълно работеща електрическа кола, в която се тестват модерни технологии, някои от които по-късно ще видим на серийните електромобили на марката.
Дизайнът на болида е вдъхновен от Renault 40 CV (1925-1926), Renault Nervasport des Records (1934) и Renault Étoile Filante (1956), които навремето поставиха няколко световни рекорда за скорост на къси и дълги разстояния. В модерния болид могат да бъдат забелязани черти от трите исторически предци, докато от технологична гледна точка Renault Filante Record 2025 е изключително съвременен. Той тежи само 1000 кг, от които 600 се дължат на 87 kWh батерия, заимствана от кросоувъра Renault Scenic и опакована в каросерия от карбон.
Общата дължина на Renault Filante Record 2025 е 5,12 м, ширината - 1,71 м, а височината - 1,19 м. Каросерията и шасито са разработени с помощта на Ligier, компания с богат опит в производството на болиди, а в конструкцията широко е използван лек алуминий, специално проектирана за 3D печат. Ексклузивните гуми Michelin имат коефициент на съпротивление при търкаляне, намален с почти 40%. Мощността на електромотора и динамичните характеристики все още не са обявени.
В едноместния кокпит пилотът се отпуска в лек стол, напомнящ по дизайн на хамак. Няма педали. Ускорението и спирането се управляват от многофункционален волан в стил "стиймпънк", към който е прикрепен и цилиндричен инструментален панел. Вратите са заменени с повдигащ се капак, а за по-лесно влизане/излизане кормилната колона се издига заедно с него.
След поредица от тестове Renault планира да постави рекорд за ефективност на Filante Record 2025, тоест все още не е ясно в какво точно ще се състои той - максимален пробег с едно зареждане, най-ниска консумация на енергия , или нещо друго. Рекордът на Гинес за най-дълъг пробег на електромобил с едно зареждане в момента принадлежи на малката немска състезателна кола Muc022, която прилича на буболечка - 2573 км, средният разход на енергия по време на пробега е 0,6 kWh на 100 км.
Още снимки на болида - в галерията: