На автомобилното изложение в Брюксел френската компания Renault показа предсерийната версия на новото поколение на градския хечбек Twingo под формата на "90% готов" прототип. Очаква се през първата половина на 2026-та моделът с дължина 3750 мм и начална цена от 20 000 да попълни разширяващата се гама електрически автомобили на компанията. Той ще бъде позициониран под възродените ретро насочени хечбеци 4 и 5, с които споделя платформата Ampr Small на французите.
Renault си е поставила за цел за по-малко от две години да прати концепта на поточната линия, като си партнира с неназована китайска консултантска компания в опит да направи инженерните и производствените процеси възможно най-ефективни. Характеристиките на новото Twingo все още се пазят в тайна, като се знае само, че електрическият автомобил ще получи двигател с ниска консумация на енергия - 10 kWh на 100 км.
Въпреки ниската си прогнозна цена, четириместният градски автомобил разполага с множество "технологии от по-горния сегмент" в салона е описан като "вълнуващо и модерно" предложение. Интериорът е ясно свързан с този на по-големите електромобили на Renault, доминиран от 7,0-инчов цифров инструментален панел и 10,1-инчов сензорен екран на инфотеймънт системата, но прави очевидни намеци към салона на оригиналното Twingo от 1992-ра.
Renault описва интериора като "ефирна, цилиндрична и провесена", с яйцевидни вентилационни отвори и повърхности, очевидна почит към суперминито от 90-те години. Седалките на Twingo са оцветени така, че да съответстват на външната окраска, черпейки вдъхновение от мрачните опции за тапицерия, които бяха налични в стария модел.
Доста по-фин носталгичен дизайн е изпъкналият червен бутон за аварийните светлини, препратка към подобния забележим куполообразен бутон върху таблото на старото Twingo. В друго завръщане към градския вкус на 90-те, облегалките на предните седалки се регулират с помощта на колела за скейтборд.
Салонът е пълен и с всевъзможни неща, които да улеснят шофьора и пътниците, като кутия за съхранение на чанти под арматурното табло или плосък рафт за книги или слънчеви очила. Задната седалка се сгъва за увеличаване на багажното пространство, както и магнитни стойки за телефон на гърба на предните облегалки за глава и еластичен държач за бутилки.
Подът на прототипа е покрит с корк, избран заради неговата издръжливост и устойчивост. Renault обаче отбеляза, че "концептите са възможност за изследване и тестване на нови идеи", така че изглежда малко вероятно този материал да се използва в серийния модел.
Екстериорът е претърпял малко промени спрямо първия концепт от 2023-та, но сега вече има скрит въздухозаборник в предната броня, а задните арки са леко свити. Дръжките на вратите вече не са светещи, а полукръглите стопове са съединени в долната част с LED лента.
Още снимки на модела - вижте в галерията: