Въпреки огромните бюджети за създававането на нови модели, все още е често явление дефектите в тях да се разкриват едва после, когато колите вече са в ръцете на купувачите си. Но в Европейския съюз съществува агенция, наречена Safety Gate, която следи за тези проблеми и се грижи дефектите да се отстраняват от самите производители за тяхна сметка. На базата на данните от Safety Gate е създаден и този списък на марките с най-много сервизни акции в Европа през 2024 година. Имайте предвид обаче, че по-предно класиране в тази ранглиста не значи автоматично по-лошо качество. Има и други фактори, които се отразяват на броя на сервизните акции. Някои компании имат на пазара много повече различни модели от други. Някои - особено тези от премиум сектора - са като цяло склонни да обявяват сервизни акции и сами, щом констатират проблем. Други, най-често от Азия, имат навика да изчакат да бъдат притиснати от регулатора, за да го направят. Така или иначе, от този списък ще научите и най-честите причини за отзоваване на автомобили - полезна информация, когато вземате решение за покупка.
20-те марки с най-много сервизни акции в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Засегнати модели: 6
Кемперът Traffic III Spacenomad (2022) беше изтеглен поради потенциален проблем със стабилността на монтираното на покрива легло, докато моделите Master и Master E-tech бяха изтеглени поради няколко различни проблема. Междувременно Duster (на някои пазари се продава под марката Renault, вместо като Dacia) също беше подложен на няколко изтегляния.
Другите сервизни акции включват Zoe (на снимката) за късо съединение на батерията, Austral и Espace за електрически проблем с предните седалки, включващ функцията „лесен достъп“, и Traffic за проблем с конфигурацията на сензора на въздушните възглавници и обтегачите на предпазните колани.


0