Въпреки огромните бюджети за създававането на нови модели, все още е често явление дефектите в тях да се разкриват едва после, когато колите вече са в ръцете на купувачите си. Но в Европейския съюз съществува агенция, наречена Safety Gate, която следи за тези проблеми и се грижи дефектите да се отстраняват от самите производители за тяхна сметка. На базата на данните от Safety Gate е създаден и този списък на марките с най-много сервизни акции в Европа през 2024 година. Имайте предвид обаче, че по-предно класиране в тази ранглиста не значи автоматично по-лошо качество. Има и други фактори, които се отразяват на броя на сервизните акции. Някои компании имат на пазара много повече различни модели от други. Някои - особено тези от премиум сектора - са като цяло склонни да обявяват сервизни акции и сами, щом констатират проблем. Други, най-често от Азия, имат навика да изчакат да бъдат притиснати от регулатора, за да го направят. Така или иначе, от този списък ще научите и най-честите причини за отзоваване на автомобили - полезна информация, когато вземате решение за покупка.
20-те марки с най-много сервизни акции в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Засегнати модели: 6
Недостатъчно обезопасените седалки, които могат да се движат в случай на инцидент, доведоха до акция както за Scudo, така и за Ulysse, докато Scudo също имаше проблеми с неправилно монтирани пружини на задното окачване и недостатъчно обезопасени мултимедийни екрани.
500X беше извикан поради дефектен педал на спирачката, който можеше да се продъни при спиране. Различни акции имаше и за Doblo. В допълнение, чисто новият 600/600E (на снимката) беше изтеглен за проблем със сервоусилвателя на волана. При Ducato (2023) имаше акция за хидравличен теч, който може да спре подсилването на волана и спирачките.


0