Въпреки огромните бюджети за създававането на нови модели, все още е често явление дефектите в тях да се разкриват едва после, когато колите вече са в ръцете на купувачите си. Но в Европейския съюз съществува агенция, наречена Safety Gate, която следи за тези проблеми и се грижи дефектите да се отстраняват от самите производители за тяхна сметка. На базата на данните от Safety Gate е създаден и този списък на марките с най-много сервизни акции в Европа през 2024 година. Имайте предвид обаче, че по-предно класиране в тази ранглиста не значи автоматично по-лошо качество. Има и други фактори, които се отразяват на броя на сервизните акции. Някои компании имат на пазара много повече различни модели от други. Някои - особено тези от премиум сектора - са като цяло склонни да обявяват сервизни акции и сами, щом констатират проблем. Други, най-често от Азия, имат навика да изчакат да бъдат притиснати от регулатора, за да го направят. Така или иначе, от този списък ще научите и най-честите причини за отзоваване на автомобили - полезна информация, когато вземате решение за покупка.
20-те марки с най-много сервизни акции в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Засегнати модели: 21
Поради проблем със сервомотора бяха отзовани XM, X7, X6, X5, iX2, X2, iX1, X1, i7, серия 7, i5, серия 5 и серия 2 (2022-24). Проблем с кормилното управление засегна i7, серия 7, i5, серия 5 и M5 (2024).
X3/X3M (2016-24) беше извикан два пъти за проблем със закрепването на релсите в багажника, а голям брой по-стари модели (от 2003 до 2018) бяха отзовани заради въздушната възглавница. По-малки сервизни акции засегнаха M5, X2, серия 1, серия 3 и серия 2/M2 (на снимката).


0