Въпреки огромните бюджети за създававането на нови модели, все още е често явление дефектите в тях да се разкриват едва после, когато колите вече са в ръцете на купувачите си. Но в Европейския съюз съществува агенция, наречена Safety Gate, която следи за тези проблеми и се грижи дефектите да се отстраняват от самите производители за тяхна сметка. На базата на данните от Safety Gate е създаден и този списък на марките с най-много сервизни акции в Европа през 2024 година. Имайте предвид обаче, че по-предно класиране в тази ранглиста не значи автоматично по-лошо качество. Има и други фактори, които се отразяват на броя на сервизните акции. Някои компании имат на пазара много повече различни модели от други. Някои - особено тези от премиум сектора - са като цяло склонни да обявяват сервизни акции и сами, щом констатират проблем. Други, най-често от Азия, имат навика да изчакат да бъдат притиснати от регулатора, за да го направят. Така или иначе, от този списък ще научите и най-честите причини за отзоваване на автомобили - полезна информация, когато вземате решение за покупка.
20-те марки с най-много сервизни акции в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Засегнати модели: 6
В резултат на проблем със системата за закрепване на централното заключване на колелата, бяха изтеглени отделни бройки от 911 (992) Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Turbo, Turbo S, GT3, GT3 RS и S/T (на снимката), произведени между 2023 и 2024. Този проблем също засегна отделни серии от 718 Cayman GT4 RS, 718 Spyder RS и Panamera, произведени през същия период.
В допълнение, Taycan беше изтеглен за проблеми със задните предпазни колани, както и заради дефект в акумулаторната клетка. 911 (992) имаше проблем с монтирането на предните и задните прозорци, а оригиналното поколение на Panamera бе отзовано за дефектен носач на предно дясно колело.


3