Въпреки огромните бюджети за създававането на нови модели, все още е често явление дефектите в тях да се разкриват едва после, когато колите вече са в ръцете на купувачите си. Но в Европейския съюз съществува агенция, наречена Safety Gate, която следи за тези проблеми и се грижи дефектите да се отстраняват от самите производители за тяхна сметка. На базата на данните от Safety Gate е създаден и този списък на марките с най-много сервизни акции в Европа през 2024 година. Имайте предвид обаче, че по-предно класиране в тази ранглиста не значи автоматично по-лошо качество. Има и други фактори, които се отразяват на броя на сервизните акции. Някои компании имат на пазара много повече различни модели от други. Някои - особено тези от премиум сектора - са като цяло склонни да обявяват сервизни акции и сами, щом констатират проблем. Други, най-често от Азия, имат навика да изчакат да бъдат притиснати от регулатора, за да го направят. Така или иначе, от този списък ще научите и най-честите причини за отзоваване на автомобили - полезна информация, когато вземате решение за покупка.
20-те марки с най-много сервизни акции в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Засегнати модели: 22
Над 53 000 екземпляра от S-класата (на снимката), произведена между 2020-23 г., бяха изтеглени поради проблем с изпускателната система. Други над 8800 екземпляра от по-стари модели, произведени между 2010-16, включително C и E-класа, CLS, GLE и M-Class, претърпяха акция заради проблем с кормилното управление.
Електрическите EQA и EQB бяха изтеглени заради проблем с пиропредпазител. Sprinter 4x4 също беше засегнат от проблем със задното окачване. Имаше няколко други допълнителни изтегляния, които засегнаха модели в целия диапазон от A-Class до AMG-GT 4-Door и EQS.


3