Въпреки огромните бюджети за създававането на нови модели, все още е често явление дефектите в тях да се разкриват едва после, когато колите вече са в ръцете на купувачите си. Но в Европейския съюз съществува агенция, наречена Safety Gate, която следи за тези проблеми и се грижи дефектите да се отстраняват от самите производители за тяхна сметка. На базата на данните от Safety Gate е създаден и този списък на марките с най-много сервизни акции в Европа през 2024 година. Имайте предвид обаче, че по-предно класиране в тази ранглиста не значи автоматично по-лошо качество. Има и други фактори, които се отразяват на броя на сервизните акции. Някои компании имат на пазара много повече различни модели от други. Някои - особено тези от премиум сектора - са като цяло склонни да обявяват сервизни акции и сами, щом констатират проблем. Други, най-често от Азия, имат навика да изчакат да бъдат притиснати от регулатора, за да го направят. Така или иначе, от този списък ще научите и най-честите причини за отзоваване на автомобили - полезна информация, когато вземате решение за покупка.
20-те марки с най-много сервизни акции в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Засегнати модели: 12
Моделите Expert и Traveller бяха изтеглени поради няколко проблема, включително недостатъчно обезопасена седалка, която можеше да се премести по време на инцидент, както и неправилно монтирани пружини на задното окачване, докато Rifter имаше проблем с дефектни предни спирачни дискове.
5008 и 3008 имаха проблем с корозия на предната подрама, което провокира изтегляне, докато отделнии серии от 208 (на снимката), 2008, 301, 308, 3008 и 5008 (2022), оборудвани с дизелов двигател DV5R E6.3, бяха отзовани, след като се оказа, че произвеждат наднормени емисии на вредни азотни съединения.


3