fallback

Всяка четвърта Tesla Model 3 се проваля на технически преглед

Резултатите са от Дания, където електричките вече минават 50 процента от новите коли 

Репутацията на Tesla Model 3 се срива в Дания, един от ключовите пазари за електрически автомобили в Европа. През 2024 г. почти един на всеки четири коли от модела не е преминал първата си задължителна проверка. Тоа твърдят данни на "FDM Test & Bilsyn", основната инспекционна организация в страната.  

Tesla Model 3 facelift          Тези изненадващи резултати на бестселъра на Мъск се открояват в сравнение със средната стойност на останалите проверени електрически автомобили. При тях едва 9% процента получават отказ. Сред основните повреди, записани при Model 3 в Дания, са спирачки, фарове, колела и кормилното управление. Регистрацията на електрически автомобили през последните години се е увеличило драстично в Дания. Толкова много, че в момента страната изглежда е поела щафетата на Норвегия, ставайки нов рай за EV в Европа. По официални данни над половината от новите коли, продадени в страната от миналия август насам, са електрически.

Модели като Tesla Model Y, Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 оглавяват списъците на най-продаваните в родината на Хамлет, братя Лаудруп и Ларс Улрих. Ford Explorer се доближава до тях. В този контекст Tesla Model 3 е един от най-популярните модели в страната от пускането му на пазара през 2019 година с около 35 000 бройки, които се движат по датските пътища.     Tesla Model 3 Long Range RWD            Логично това увеличение на 100% EV в страната се забелязва и в датските центрове за периодични прегледи. През 2024 година те приеха малко над 28 000 електрически коли, от които 4668 бяха 2020 Tesla Model 3. Цели 1051 от тях се провалиха при проверката, достигайки процент от 23%, което контрастира със средната стойност на останалите. Цифрите са потвърдени от Датската агенция за пътен трафик.

С периодичните прегледи, които започват, когато новите автомобили достигнат четвъртата година от живота си, 2024-а беше първата "голяма" година за Model 3. Основните дефекти не бяха съвсем тривиални: те включват проблеми със спирачки, осветителни системи, оси, гуми и кормилно управление.

Предвид данните, директорът на отдела за технически консултации на FDM, Лоне Ото, посочи: "цифрите показват, че качеството и издръжливостта на Tesla Model 3, поне през първите години, не е на ниво с другите марки автомобили". За капак фаровете на Tesla често са лошо регулирани или заслепяващи, което утежнява проблемите с безопасността.

Общо 1392 дефекта са намерени в 2020 Tesla Model 3,, което би съответствало на 0,3 дефекта на проверен модел. "Това означава, че са открити три пъти повече проблеми в сравнение с другите електрически автомобили", каза Ото.

Ситуацията на Tesla в Дания намери отражение в Германия, където Model 3 също получи лоши резултати в годишните доклади на TÜV . Съвпаденията са на повреди в спирачките, осветлението, осите, колелата и гумите или точките на кормилното управление. Явно не са уникални за датския пазар.  Tesla, не отговори официално на критиките на FDM в Дания, но припомни, че Model 3 "получи голяма актуализация през 2021 година, като подобри няколко от въпросните технически аспекти. Предстои да видим тази година.                 Междувременно, с 62 000 електрически автомобила, планирани за проверка през 2025-а, Дания ще остане ключова "обсерватория" за измерване на надеждността на електрическите превозни средства. Резултатите от 2020 Tesla Model 3, макар и тревожни, могат да послужат като ориентир за производителите и потребителите.  

fallback
  • #37
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю митичен,принц Датски.Ти кога си купувал кола в Дания, функционален неграмотнико?
  • #36
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тесла има достатъчно реални недостатъци. Не е нужно да търсите под волате ли от такива статии. Това че някой в четири години не си е регулирал фаровете или не знае, че трябва да натисне няколко пъти спирачките за да махне ръждата от спирачните дискове, не са реални технически проблеми на автомобила, а липса на поддръжка от собственика. Това е като да обвиниш производителя на ризата за потните петна и миризмата под мишниците на ризата.
  • #35
    До 26 и 30 ( преди 2 месеца )
    Понякога и от гледането на клипове има полза да не изглеждаш смешен и неинформиран. Ако бяхте изгледали някой клип как някой си приема и докарва чисто новата Тесла, щяхте да имате отговорите и да не задавате глупави въпроси. Фаровете не се разрегулират самички. Фаровете излизат от завода нерегулирани. Обикновено си ги регулират още по пътя за България, защото заслепяват останалите. Спират в тъмното на някоя стена и регулират през менюто от екрана. Това прави ли фаровете некачествени?
  • #34
    До турбо ( преди 2 месеца )
    Я пак си помисли кой не прави разлика? Недей да обръщаш палачинката и да обвиняваш останалите за своите грешки. Да ти припомня ли какво лично ти написа като коментар за четирите години от статията? "Турбо ( преди 1 час )Тесльо,ако беше си купил нова кола щеше да знаеш.ГТП за нова кола в България се минава на третата,петата и след това всяка година." Tesla не минава задължително годишно обслужване. Не е необходимо! Има само препоръки.
  • #33
    анонимен ( преди 2 месеца )
    РУКоделието, кой ти говори за спирачен прах, бе, кааун? Хубаво си направил, като си освободил България от високоинтелигентното си присъствие, но защо не ходиш да лъжеш по немските форуми, а идваш да заблуждаваш тук? Бъди тайа добър и завърши емиграцията си без остатък!
  • #32
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Съответно вземи предвид каква кола е Тесла модел 3 - особено Long range и Performance. Вземи предвид как се карат такива коли с такъв Performance!!!! Сравни ги с подобни бензинов коли и тогава да говорим за качество и поддръжка- особено пък за споменатите проблеми в статията!!!! Хайде помислете
  • #31
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Колко от вас кометиращи имат опит 3 годишен автомобил??? Колко от вас са имали нов автомобил? А нормално ли е 4 годишно БМВ или Ауди да имат нужда от нова скоростна кутия??? Нормално ли е 1 годишен Фолскваген да има нужда от нов двигател? Всяка кола има нужда от поддръжка, но много хора не разбират от коли и само карат докато дойде прегледа разбира се. Въпроса е колко ДЕНГИ плащаш за тази поддръжка!!!! Никога не съм харесвал или коментирал Cybertruck!!!
  • #30
    РУК ( преди 2 месеца )
    Хайде да се намеся,като човек който все пак има опит с технически прегледи в Германия.Чичо Кольо, пишеш пълни глупости!Никой няма да ти върне колата от ТЮФ заради непочистен прах от спирачни апарати или липса на течност за чистачки.Даже съм има случай с усмивка да ми кажат,че сами сипали 5л течност за да проверят системата!Прегледите са строги,но благосклонни и никой не ти прави проблеми за прах и неизмит подкалник!За нерегулирани фарове,виждам,че долу са казали какво говори това за качеството.
  • #29
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    25ти, приятелю фаровете се регулират, спирачките им трябва почистване и либрикиране - нищо сериозно, никаква щета, никаква повреда, просто обслужване. Нещо на което на изключително много хора не би им направило впечатление. Първите Модел 3 са по-тежки, съответно е възможно да имат проблеми с окачване и бързо износване на гуми- отново нищо сериозно, нищо счупено и колите не спират. В Германия, Дания и УК прегледите са изключително строги и тежки, коли не ги минават ако няма течност за чистачки!!!
  • #28
    До 24 и всички негов ( преди 2 месеца )
    И чичка, много *** хвалиха и Сайбъртрака, ама после се отметнаха от думите си! Журналисти в автоиндустрията не останаха. Има само инфлуенсари които за безплатни тестове и някое евро, ще хвалят и Махиндри! Айде да почнеш да пишеш от собствен опит, че един дето разказва снимки и клипчета вече си имаме! И си приличате с него като две капки боза или като две психопроявления на едно човече. Само,че ти уж караш кола която другото ти АЗ иначе мрази ....
fallback
Последни