fallback

Всяка четвърта Tesla Model 3 се проваля на технически преглед

Резултатите са от Дания, където електричките вече минават 50 процента от новите коли 

Репутацията на Tesla Model 3 се срива в Дания, един от ключовите пазари за електрически автомобили в Европа. През 2024 г. почти един на всеки четири коли от модела не е преминал първата си задължителна проверка. Тоа твърдят данни на "FDM Test & Bilsyn", основната инспекционна организация в страната.  

Tesla Model 3 facelift          Тези изненадващи резултати на бестселъра на Мъск се открояват в сравнение със средната стойност на останалите проверени електрически автомобили. При тях едва 9% процента получават отказ. Сред основните повреди, записани при Model 3 в Дания, са спирачки, фарове, колела и кормилното управление. Регистрацията на електрически автомобили през последните години се е увеличило драстично в Дания. Толкова много, че в момента страната изглежда е поела щафетата на Норвегия, ставайки нов рай за EV в Европа. По официални данни над половината от новите коли, продадени в страната от миналия август насам, са електрически.

Модели като Tesla Model Y, Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 оглавяват списъците на най-продаваните в родината на Хамлет, братя Лаудруп и Ларс Улрих. Ford Explorer се доближава до тях. В този контекст Tesla Model 3 е един от най-популярните модели в страната от пускането му на пазара през 2019 година с около 35 000 бройки, които се движат по датските пътища.     Tesla Model 3 Long Range RWD            Логично това увеличение на 100% EV в страната се забелязва и в датските центрове за периодични прегледи. През 2024 година те приеха малко над 28 000 електрически коли, от които 4668 бяха 2020 Tesla Model 3. Цели 1051 от тях се провалиха при проверката, достигайки процент от 23%, което контрастира със средната стойност на останалите. Цифрите са потвърдени от Датската агенция за пътен трафик.

С периодичните прегледи, които започват, когато новите автомобили достигнат четвъртата година от живота си, 2024-а беше първата "голяма" година за Model 3. Основните дефекти не бяха съвсем тривиални: те включват проблеми със спирачки, осветителни системи, оси, гуми и кормилно управление.

Предвид данните, директорът на отдела за технически консултации на FDM, Лоне Ото, посочи: "цифрите показват, че качеството и издръжливостта на Tesla Model 3, поне през първите години, не е на ниво с другите марки автомобили". За капак фаровете на Tesla често са лошо регулирани или заслепяващи, което утежнява проблемите с безопасността.

Общо 1392 дефекта са намерени в 2020 Tesla Model 3,, което би съответствало на 0,3 дефекта на проверен модел. "Това означава, че са открити три пъти повече проблеми в сравнение с другите електрически автомобили", каза Ото.

Ситуацията на Tesla в Дания намери отражение в Германия, където Model 3 също получи лоши резултати в годишните доклади на TÜV . Съвпаденията са на повреди в спирачките, осветлението, осите, колелата и гумите или точките на кормилното управление. Явно не са уникални за датския пазар.  Tesla, не отговори официално на критиките на FDM в Дания, но припомни, че Model 3 "получи голяма актуализация през 2021 година, като подобри няколко от въпросните технически аспекти. Предстои да видим тази година.                 Междувременно, с 62 000 електрически автомобила, планирани за проверка през 2025-а, Дания ще остане ключова "обсерватория" за измерване на надеждността на електрическите превозни средства. Резултатите от 2020 Tesla Model 3, макар и тревожни, могат да послужат като ориентир за производителите и потребителите.  

fallback
  • #27
    Чичо Кольо=Тесльо ( преди 2 месеца )
    Изумява ме разнообразието от никове,зад които се криеш.
  • #26
    До 24 и всички негов ( преди 2 месеца )
    На 3 годишна кола фаровете от самосебеси да засвят у небето по прилепите говори повече от достатъчно за качеството на изработка на колата! Бива малко да се запознаеш по какви причини в страни като Дания и Германия връщат коли от ТП и тогава да даваш акъл на другите да четата повече!
  • #25
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Аз прочетох статиятаТесльо,но ти явно не си или нищо не си разбрал,бъркаш ГТП с ТО на автомобила.Дал съм ти пример с България ,в Дания може първия ГТП да е на 4 години.
  • #24
    До 24 и всички негов ( преди 2 месеца )
    Чичи Митичко ... а Кольо! В статията не става въпрос за НОВИ коли,та да си говорим за тях! Става въпрос за коли НЕ преминали технически преглед! Никой няма да ти върне колата,че накладките и бели по-износени от колкото се очаквало от електричка! Връщат ги заради НЕИЗПРАВНОСТИ които по стандарт правят колата НЕГОДНА за шофиране в това състояние!Нещо за кормилните уредби ще цитираш ли или там пак всичко е ток!Нереголираните фарове същото правят колите опасни!
  • #23
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Продължавам да твърдя че пишете глyпости, без да сте прочели за какво "иде реч", без да имате абсолютно никакъв опит, без да сте се поинтересували поне малко защо, как, когато, къде...... Няма да се научите ей..... Но и автора на статията (като цяло всичко статии тук) е написал така, че да заблуди бедните душици които четат този сайт!!! Храна за hate публиката!!!! Браво. Хайде със здраве
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 13 Абе, дьонменце слабо умно, като кюрдите и може би арменците така ли "истиниски" щяхме да сме се освободили? Тръмп спря кранчето на мозъчните промивки, безсмислено е да повтаряш тия новоговорни пост-истини вече, и без това никой никога не им се е връзвал.
  • #21
    До 15 ( преди 2 месеца )
    От изказването ти излиза че тези автомобили които влизат по няколко пъти в сервиз годишно, са най-надеждните и най-качествените автомобили които имат най-малко поддръжка. Правилно ли съм те разбрал?
  • #20
    До 15 ( преди 2 месеца )
    Какво общо има регулирането на фаровете с тяхното качество? Какво общо имат петната от ръжда по дисковете, защото не са ползвани с месеци заради качествената рекуперация и перфектното шофиране с един ***, с качеството на спирачките? В инструкциите на Тесла се препоръчва да се прави рязко спиране от голяма скорост поне веднъж месечно, за да се почистят дисковете от ръжда и мръсотии.
  • #19
    До 17 ( преди 2 месеца )
    А ти ако беше се научил да четеш, можеше и да прочетеш в статията "С периодичните прегледи, които започват, когато новите автомобили достигнат ЧЕТВЪРТАТА година от живота си, 2024-а беше първата "голяма" година за Model 3." Също така можеше да прочетеш че не става въпрос за България и информацията която си дал няма връзка с темата.
  • #18
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Чичо няма как да не се включи в този горещ разговор...Всички сме чели колко некачествени сглобки са първите Тесли 2019та и 2020 година. Нещата се оправят впоследствие!!! Фейслифта 2024та е изключително много харесван и хвален от всеки един автомобилен журналист по света. Всеки отделя много внимание на това колко подобрение има в качеството като цяло - материали, окачване, шумоизолиране, всичко!!!Нито едно негативно ревю не съм видял до сега. Та хайде да коментираме новите коли не първите!!!
fallback
Последни