fallback

Всяка четвърта Tesla Model 3 се проваля на технически преглед

Резултатите са от Дания, където електричките вече минават 50 процента от новите коли 

Репутацията на Tesla Model 3 се срива в Дания, един от ключовите пазари за електрически автомобили в Европа. През 2024 г. почти един на всеки четири коли от модела не е преминал първата си задължителна проверка. Тоа твърдят данни на "FDM Test & Bilsyn", основната инспекционна организация в страната.  

Tesla Model 3 facelift          Тези изненадващи резултати на бестселъра на Мъск се открояват в сравнение със средната стойност на останалите проверени електрически автомобили. При тях едва 9% процента получават отказ. Сред основните повреди, записани при Model 3 в Дания, са спирачки, фарове, колела и кормилното управление. Регистрацията на електрически автомобили през последните години се е увеличило драстично в Дания. Толкова много, че в момента страната изглежда е поела щафетата на Норвегия, ставайки нов рай за EV в Европа. По официални данни над половината от новите коли, продадени в страната от миналия август насам, са електрически.

Модели като Tesla Model Y, Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 оглавяват списъците на най-продаваните в родината на Хамлет, братя Лаудруп и Ларс Улрих. Ford Explorer се доближава до тях. В този контекст Tesla Model 3 е един от най-популярните модели в страната от пускането му на пазара през 2019 година с около 35 000 бройки, които се движат по датските пътища.     Tesla Model 3 Long Range RWD            Логично това увеличение на 100% EV в страната се забелязва и в датските центрове за периодични прегледи. През 2024 година те приеха малко над 28 000 електрически коли, от които 4668 бяха 2020 Tesla Model 3. Цели 1051 от тях се провалиха при проверката, достигайки процент от 23%, което контрастира със средната стойност на останалите. Цифрите са потвърдени от Датската агенция за пътен трафик.

С периодичните прегледи, които започват, когато новите автомобили достигнат четвъртата година от живота си, 2024-а беше първата "голяма" година за Model 3. Основните дефекти не бяха съвсем тривиални: те включват проблеми със спирачки, осветителни системи, оси, гуми и кормилно управление.

Предвид данните, директорът на отдела за технически консултации на FDM, Лоне Ото, посочи: "цифрите показват, че качеството и издръжливостта на Tesla Model 3, поне през първите години, не е на ниво с другите марки автомобили". За капак фаровете на Tesla често са лошо регулирани или заслепяващи, което утежнява проблемите с безопасността.

Общо 1392 дефекта са намерени в 2020 Tesla Model 3,, което би съответствало на 0,3 дефекта на проверен модел. "Това означава, че са открити три пъти повече проблеми в сравнение с другите електрически автомобили", каза Ото.

Ситуацията на Tesla в Дания намери отражение в Германия, където Model 3 също получи лоши резултати в годишните доклади на TÜV . Съвпаденията са на повреди в спирачките, осветлението, осите, колелата и гумите или точките на кормилното управление. Явно не са уникални за датския пазар.  Tesla, не отговори официално на критиките на FDM в Дания, но припомни, че Model 3 "получи голяма актуализация през 2021 година, като подобри няколко от въпросните технически аспекти. Предстои да видим тази година.                 Междувременно, с 62 000 електрически автомобила, планирани за проверка през 2025-а, Дания ще остане ключова "обсерватория" за измерване на надеждността на електрическите превозни средства. Резултатите от 2020 Tesla Model 3, макар и тревожни, могат да послужат като ориентир за производителите и потребителите.  

fallback
  • #17
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,ако беше си купил нова кола щеше да знаеш.ГТП за нова кола в България се минава на третата,петата и след това всяка година.
  • #16
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Без терорусия, България щеше да се е освободи само 20 години по-късно и поне щеше да е истински свободна! Терорусия печели последната, от многото руско-турски войни, защото османската империя вече е в разпад по-това време, а малко по-късно настъпва и окончателния и разпад! Бива да се чете и учи истинската история и да се правят изводи от нея, а не само да се рецитира това написано от стслинисти и болшивики и местните "каскет-партизани"
  • #15
    Do 9 ( преди 2 месеца )
    И къде техническия преглед е през 4 години? Нормалните марки имат нещо наричен "годишно обслужване на автомобила". Освен смяна на масла и филтри се прави обстоен преглед на състоянието на автомобила! Това, че тесла са толкова нагли да лъжат, че по колите им няма какво да се развали и че собствениците на кошовете им са умствено ограничени и вярват в това си е изцяло техен проблем! Да чакаш на техническия преглед да ти кажат, че фаровете и спирачките ти са леш, е крайна фаза на мозъчна деградация
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Толкова за качеството на теслъ. И от Германия идват същите данни
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 11: Абе дьонме, колко трбва да си слабо умен да пишеш москофил-антибългарин? Без Русия България още щеше да е турски вилает, едното е антитеза на другото.
  • #12
    до Пропов ( преди 2 месеца )
    Пропов, интелекте, като ще плюеш, поне поработи върху течността на плюнката си. Как пък си толкова неук, та обвини Тесла в единственото нещо, което доказано не правят? Тесла няма маркетингив отдел и не харчи никакви пари за маркетинг и реклама. Най-голямата реклама на Тесла е, че бушони като теб я мразят. Това е сигурно доказателство, че колата е супер.
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Оф, пак ли. Ръждясали спирачни дискове поради неизползване и нерегулирани фарове, които се регулират за 10 мин, не са дефекти, но "Тесла е некачествена" е мечтаното заглавие за всяко издание и всеки антиелектрик-москофил-японофил-антибългарин.
  • #10
    Гост ( преди 2 месеца )
    Прехваленото качество на Тесла от пророка Теслю.
  • #9
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Именно защото четири години не се е налагало да стъпят в сервиз, не знаят че въобще има проблем. Иначе не биха отишли на технически преглед, преди да оправят тези проблеми.
  • #8
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Мдаа, продуктите на Тесла са на същото ниво като Кренвиршите Народен. Инвестират се повече пари в маркетинг и реклама и не остават или не смятат за нужно да инвестират в самия продукт - материали и развойна дейност. Резултата е ясен - бързи печалби и обиране на крушите в правилния момент - точно преди балонът да се спука. Това са по умните пирамиди, за по големи печалби, но разчитат на все същите балъци. Коли или кренвирши , балъците трябва да се стрижат!
fallback
Последни