IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Злопаметните китайци наказаха полски завод

Leaomotor се отказа да произвежда новия си кросоувър във фабриката в Тихи

Китайският автомобилен производител Leapmotor се отказа от плановете си да локализира производството на най-новия си кросоувър Leapmotor B10 в завод в Полша. Злите езици твърдят, че решението било отмъщение след вота за въвеждане на по-високи мита върху китайските коли.


завод в Тихи


Автомобилният завод в полския град Тихи работи от 1971 година. В него се сглобяват моделите на Stellantis - Jeep Avenger, Fiat 600 и Alfa Romeo Junior, както и китайските малки електрически автомобили Leapmotor T03, които изместиха Fiat 500 от поточната линия.

Както е известно, в края на 2023 година италиано-американският концерн придоби 20% дял в Leapmotor, а по-късно получи изключителни права за продажба, износ и производство на превозни средства на компанията извън Китай чрез специално създадено съвместно предприятие Leapmotor International, в което Stellantis притежава 51% дял.


Leapmotor C10


Кросоувърът Leapmotor B10 беше представен на автомобилното изложение в Париж през есента на 2024 година лично от Карлос Таварес, който по това време беше начело на концерна Stellantis. Идеята беше производството на модела да става в Полша, но след като ЕС гласува да приеме „антикитайски“ вносни мита, плановете се промениха.

Представителите на Полша, както и на други страни, гласуваха в подкрепа на митата. Само пет държави от ЕС не подкрепиха инициативата - Германия, Унгария, Малта, Словения и Словакия. Сега китайците казват, че биха предпочели да преместят производство на Leapmotor B10 в Германия вместо в Полша.

Според запознати, подобна стъпка може да е свързана с желанието на китайците да „накажат“ поляците за тяхното решение за митата. Освен Германия, където Stellantis вече има три фабрики, като варианти се разглеждат също Словакия и Унгария. И двете страни гласуваха против въвеждането на забранителни мита за внос на китайски автомобили.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Vat ( преди 2 седмици )
    Нашите *** пак са *** положението.Барабар Петко с мъжете.!
  • #11
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Дамян ( преди 2 седмици )
    Русия фалира!
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    Към срив ти върви кухата кофа горе
  • #9
    22 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 4, французите не държат нищо освен като умрял свещ. Икономиките на западналите вървят към тотален срив,а това бе и целта на краварите.
  • #8
    9 rate up comment 16 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    Да си заминават.Не знам поляците *** умни ли са да карат китайци. Китайците вкарвят техни работници а не местни явно са бутнали подкуп на политици.
  • #7
    16 rate up comment 25 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Ахахахаха, наказвали ..... или им светна лампата, че няма смисъл на този етап да произвеждат нещо което ще се продава колко лед на полюсите! А че китайците са злобни и злопаметни, спор няма. Генетично-биологично-анатомично обословено е. :-) :-) :-)
  • #6
    12 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Този сув не е грозен, но е просто банален, няма емоция, която да ме накара да си го купя. Докато на Хюндай Ioniq 6 е нещо като голяма костунерка или Панамера, която изглежда добре.
  • #5
    14 rate up comment 16 rate down comment
    До 2 и 4 ( преди 2 седмици )
    Това че държат 51% нищо не означава. Означава само, че са купили 51% от акциите. Това не е защото китайците не са имали пари да купят повече акции.. Това е защото китайците са създали тази фирма като Троянски кон в Европа и по закон трябва да се води европейска, а не китайска. Ако Stellantis можеха сами да си произвеждат електромобилите, без китайска помощ, въобще нямаше да се занимават с китайците. Производството зависи единствено и само от китайците, каквото и да пише на хартия.
  • #4
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Do 2 ( преди 2 седмици )
    Така е, Стелантис държи 51% от съвместното производство и отделно 20% от китайската марка ама китайците били решили :D. Сигурно ще е в някой завод на Опел..
  • #3
    20 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Петре, пак си написал глynocтu, като се започне от името на китайската фирма в подзаглавието и се стигне да италиано-американския концерн, който всъщност е много повече френски. И как ще накажат поляците, като митата ще са същите и в Германия, а работната ръка е двойно по-скъпа? Французите няма да направят мръсно на поляците заради немците.