IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо двигателят е покрит с пластмасов капак?

Тази част е многофункционална и необходима за съвременните машини по много причини

Много шофьори са сигурни, че горният капак на двигателя не играе никаква роля и е направен изключително за декоративни функции, както и за топло- и шумоизолация. Затова при първия ремонт „кожухът“ се сваля и за съществуването му се забравя. Прави ли са?


капак на двигателя


Безполезен детайл?

Шофьорите често се оплакват, че капакът на двигателя на съвременните модели автомобили не им позволява бързо да сменят запалителните свещи и не им позволява да проверят визуално състоянието на двигателя. Също така не позволява своевременно откриване на течове на масло и други технически течности. В резултат на това той се отстранява, за да се подобри топлообменът от системата за синхронизация и клапанния механизъм.

Производителите на автомобили обаче не правят нищо без причина. Те намаляват разходите и никога не монтират ненужни части в автомобилите, които намаляват разсейването на топлината от силовия агрегат или пречат на работата му. Това се отнася и за пластмасовия капак, тъй като той предпазва двигателя от мръсотия и влага, които попадат в двигателния отсек през решетката на радиатора. Там има голям брой сензори и електрически уреди, нуждаещи се от чистота, за да функционират без проблеми.


капак на двигателя


В допълнение, капакът предпазва системата за запалване от изтичане на вода от дренажните канали, ако те се запушат. Той също така защитава високоволтови проводници, бобини за запалване и други електрически уреди от евентуално намокряне и риск от късо съединение.

Защита от неоторизиран достъп

Основната функция на капака обаче е защитата от неоторизиран достъп. Модерната кола не трябва да бъде ремонтирана от собственика, както беше в средата на миналия век. Ето защо производителите на автомобили се опитват да затруднят достъпа на неквалифицирани техници до захранващия блок. С неквалифицирани действия те могат да навредят на себе си и на автомобила, още повече, че по време на гаранционното обслужване, шофьорът не трябва да има достъп до различните механизми и системи.

Все пак в случая по-важна е защитата. Проводниците с високо напрежение излъчват силен ток, когато двигателят и генераторът работят, като контактът с тях може да бъде доста неприятен за някой любопитен млад шофьор, който наскоро е седнал за първи път зад волана.


ремонт


В допълнение, капакът покрива механизма за синхронизация на клапаните и неговите въртящи се ремъци. Трудно е да ги достигнете под капака. Капакът също така предотвратява попадането на чужди предмети в механизма (има случаи, когато в него попадат парцали, отвертки и други предмети, оставени в двигателния отсек от шофьорите). Понякога дори елегантните шалове или косите на жените автомобилисти се оплитаха в тях, което не винаги завършваше добре.

Изгаряния от горещи тръби

В САЩ и Европа сега се изисква по закон опасните превозни средства, като автомобили, да бъдат защитени от случаен достъп. Те обаче не са били там преди. След поредица съдебни дела от жертви и вълна от съдебни преследвания, изискващи автомобилните производители да изплатят обезщетение за щети, причинени от опасни двигателни отделения, разпоредбите включват изисквания за инсталиране на защита.


капак на двигателя


По този начин пластмасовият капак на двигателното отделение предпазва човек от токови удари от проводници с високо напрежение при работещ двигател, от изгаряния от горещи изпускателни тръби, а също така покрива турбината, която се нагрява до няколкостотин градуса по време на работа. И любопитните шофьори рискуват да се наранят, ако решат да ги пипнат. Така всички опасни части на машината са покрити с термозащитни капаци.

Всяко самостоятелно отстраняване на капака от водача се счита за неразрешена намеса от страна на шофьора в конструкцията на автомобила и може, в случай на последващи повреди, да доведе до загуба на гаранционно обслужване на автомобила.


проверка на маслото


При обслужване на модерен автомобил собствениците имат право да извършват само три действия в двигателното отделение. Това включва проверка на нивото на маслото с измервателна пръчка, добавяне на масло от туба и пълнене на резервоара за миене на предното стъкло с антифриз. Понякога е допустимо да смените изгорелите крушки на фаровете.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ganchoo@gmail.com ( преди 1 седмица )
    Онзи ден помагах на една възрастна женица да си запали колата. Тя измъчила колата докато сринала акомулатора. Изчаках го да се повъстанови и запалих от раз.Някои хора просто не знаят как да използват коли, особено някои жени.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Да не си личи че тече масло.
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Хахохи ( преди 2 седмици )
    Дам, като карам нова и наистина не се замислям да отварям предния капак. Първите седмици за да се похваля, но след това каквото има там си работи и друго не ме интересува... през следващите 5г.Учудващо и за мен имам амортисьори... на дачия дъстър, хаха най-малко използвана част от колата, излишно качване на килограми.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Народ ( преди 2 седмици )
    Поредната комична "статия" на Петърчо! Копи пейст! Мисъл 0, *** то и скво! Технически познания 0
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Посмях се. Забавна статийка...
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    шекерлъци, шекерлъци ( преди 2 седмици )
    на килограм, че и повече!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    при BMW iX нямаш възможност да отваряш предния капак само да доливаш течност за чистачки под емблемата на капака
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 2 седмици )
    Този отварял ли е капак на двигателя преди да пише глупости?
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Номер 1 го е казал - купуваш си нова кола и въобще не се занимаваш с отваряне на капака и търсене какво има под него. Последния път спря да свети десния фар - тъй като е със ксенон отидох в сервиза, поръчаха го, след половин час дойде момчето с новия, смениха го и Ай по живо по здраво
  • #4
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Перниканец ( преди 3 седмици )
    " и пълнене на резервоара за миене на предното стъкло с антифриз" ...Toлкова са ви прости статийките, че изтрещявате непрекъснато