IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как правилно да стартирате колата в студено време

Спазването на тези съвети ще помогнат на акумулатора при минусови температури

Зимата е трудно време за шофьорите. Особено често срещани са проблемите със стартирането на двигателя в студено време, като най-често виновникът за това е акумулаторът. При ниски температури химическите процеси в батерията се забавят, което намалява нейната ефективност. Това пряко засяга способността за стартиране на двигателя, категорични са експертите от компанията ENERGON.


студ, зима, повреда


Те припомнят, че акумулаторът е основният източник на енергия за стартера, който отговаря за въртенето на двигателя при стартиране. Когато температурата на околната среда спадне, батерията губи мощността си. При минус 15 градуса капацитетът на акумулатора намалява почти наполовина, което означава, че за него става по-трудно да осигури достатъчен стартов ток за стартиране на двигателя.

В допълнение, студеното двигателно масло става по-вискозно, което увеличава натоварването на стартера и следователно на батерията. Ако акумулаторът вече е изтощен, вероятността колата да не запали се увеличава значително.

Затова и от първостепенна важност е да се намали натоварването на батерията, преди да се стартира двигателя. За да направите това, изключете всички енергоемки устройства, като фарове, отопляеми прозорци и седалки, както и нагревател. Това ще позволи на батерията да фокусира цялата си енергия върху стартера.

Друга полезна техника е предварителното загряване на батерията. Включете късите светлини за 15-20 секунди, за да активирате химическите процеси в акумулатора. Това ще повиши неговата ефективност и ще осигури по-уверен старт.

Добро решение за зимата е използването на изолация на акумулатора. Това може да е специално топлоизолиращо покритие, което предотвратява прекаленото охлаждане на батерията. Тази защита е особено важна за автомобили, които нощуват навън. Друг начин да избегнете проблеми е да приберете колата си в топъл гараж, ако е възможно.

Ако колата все още не пали, не се опитвайте да въртите стартера няколко пъти подред. Това може да претовари акумулатора и дори да го повреди. Оставете батерията да почине за 1-2 минути и след това опитайте отново. Ако стартерът работи, но двигателят не стартира, проверете запалителните свещи и горивната система - може да има проблем там. Ако батерията е напълно разредена, на помощ ще дойдат преносими стартови устройства (джъмп стартери) или даване на ток от друга кола.

Факт е, че батерията става особено уязвима през зимата, правилната грижа и подготовка ще помогнат да се избегнат много проблеми. Редовната поддръжка, навременното зареждане и използването на изолация ще осигурят стабилна работа на батерията и следователно на автомобила. Ако шофьорът се подготви за студеното време предварително, тогава сутрешните стартове в студа вече няма да го тревожат.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 часа )
    Моята кола е с 2 акумулатора (доколкото знам) един за стартиране и е един за меката хибридна система който е 1киловат. Не виждам как тва ще остане без ток. Голфа на жена ми имаше 8 киловата батерия и отделно акумулатор за стартиране. Според книжката батерията се самоподгравя и самоохлажда с антифриз. Като карах глоксовете на Жигула преди 29 години май наистина ни учеха да пуснем късите преди да палим зимата ама това отдавна не е вярно.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Сега ще ви кажа как е правилно да се стартира: Зареждаш стария акумулатор предния ден и на следващи просто палиш. Ако пък не запалиш отиваш до магазина за нов акумулатор.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Статиятя е за ДВГ или Е? Че май малко е станало манджа с грозде