Климатикът на автомобила е добре да се използва само при положителни температури. Експлоатацията през зимата, когато навън е под нулата, може да доведе до повреда на най-скъпата му част - компресора, категорични са експерти от веригата автомобилни сервизи Avilon AG.
При автомобили, оборудвани със стандартен климатик, се използва фабричен работен алгоритъм за предотвратяване на повреда на елементите на климатика. Препоръчително е климатичната система в автомобила да се използва при температури не по-ниски от плюс 5°C.
Според експертите при ниски температури на въздуха в повечето автомобили климатикът няма да тръгне. Хладилният агент в системата има определено налягане за изпомпване, в зависимост от температурата. Ако навън е под нулата, той пада под допустимото ниво. Затова и ако климатикът работи при тези условия, това ще повреди компресора.
Освен това компресорът на климатика се смазва със специално масло, което циркулира заедно с хладилния агент. С понижаване на температурата той става по-вискозен. В резултат на това компресорът е подложен повишено натоварване и в крайна сметка се поврежда.
За профилактика през зимата все пак климатикът трябва да се включва поне веднъж седмично за 15 минути в топъл отопляем гараж. След края на студения сезон, преди да започнете постоянно използване на климатика, е необходимо да извършите профилактика на системата, да смените филтъра на кабината и да извършите антибактериално почистване.