IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно е да натискате този бутон в колата, когато вали

Експерт обясни защо стъклата се изпотяват, когато включите рециркулация

Автомобилните климатични системи, дори в старите си и опростени варианти, имаха режим на рециркулация, при който въздушният поток, влизащ в салона на автомобила, беше блокиран от клапан. Тогава въздухът в системата започна да влиза в системата не от улицата, а от самата кабина и се движи в кръг, тоест има рециркулация.


рециркулация


В автомобили, разработени през миналия век, позицията на клапана се регулира с помощта на пръти или кабели. Сега той се управлява от електрическо задвижване, а за да се стартирате системата, трябва само да бъда натиснат един бутон. Принципът на работа на системата за рециркулация обаче е еднакъв за всички съвременни автомобили.

Защо прозорците веднага се замъгляват, когато се включи рециркулацията?

Най-често и най-бързо това става по време на дъжд. При това време температурите в колата и навън се различават. След включване на рециркулацията въздухът се подава към хладните прозорци не от улицата, а от кабината и е много по-топъл. Тъй като стъклото е студено, на повърхността му веднага започва да се образува конденз и стъклото се замъглява.


рециркулация


Климатикът се справя отлично със запотяването на прозорците, защото изсушава въздуха, преминаващ през изпарителите му. Но това води до бързо изсъхване на влагата и замърсяване на стъклото. Тоест, при дъждовно време е по-добре просто да не включвате системата за рециркулация и излишната влага няма да се натрупа в кабината.

В зависимост от модела на автомобила, обозначението на бутона за рециркулация на въздуха може да варира. Най-често срещаните символи за този бутон могат да се видят на снимката най-горе.

Как да избегнете запотяването на прозорците на колата си?

За да предотвратят запотяването, много шофьори спускат леко стъклата си. Благодарение на това температурата на въздуха в кабината и навън се изравнява. Друг лесен начин за борба със запотяването на прозорците е да намалите температурата на контролния блок на климатика.


рециркулация


Кога да включите рециркулацията на въздуха?

- През зимата, за да се постигне бързо затопляне на интериора и загряване на прозорците.

- Ако пред вас се движи кола с опушен и неприятно миришещ ауспух.

- При горещо време, при стартиране на двигателя, за бързо охлаждане на въздуха в купето.

За да не стане въздухът в колата застоял и труден за дишане, не се препоръчва да включвате рециркулация на въздуха за дълго време.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Бмв е90 ( преди 6 месеца )
    Стига сте се правили на много компетентни.На бас ,че повече от половината не го знаеха това , че рециркулацията кара прозорците да се запотяват повече,ама иначе българина е винаги всезнаещ и всеможещ.Много полезна информация (на фона на всички простотии) , особенно за по-младите и неопитни шофьори ,който дори незнаят за какво е този бутон.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    777 ( преди 6 месеца )
    Когато започват да се изпотяват стъклата, просто се сменя от копчето посоката на обдухване, като се превключва на обдухване към прозореца и стъклото веднага се изчиства.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #4 това на някои автомобили е само при студено и еднократно превключване на рециркулацията на OFF. (Сеат) След което може ръчно да се върне на рециркулация и да си седи така. За града кислорода в кабината е много повече от този който ще влезе с пушека отвън.. освен че в града обикновено и не се кара кой знае колко часове непрекъснато.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    При повечето коли рециркулацията се изключва автоматично след около 10 минути. Направено е с цел да не намалее опасно нивото на кислород. Също така при по старите модели, при които изключването не е автоматично, е описано в упътването на автомобила, че трябва да се изключва след максимум 15 минути. Така че няма как да се кара с включена рециркулация постоянно и да имате чак такъв проблем с конденза, както и няма как да спестите гориво от това, че върти вече охладения въздух в кабината.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Конденз се получава или при разлика в температурата и/или при висока влажност. Когато е втория случай е трудно да се изсуши и задължително пускам климатик.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    преминаващ ( преди 6 месеца )
    ей тук спрях да чета: "позицията на клапана се регулира с помощта на пръти или кабели" така може да го опише само някой който евентуално може само да си напомпа гумите...
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В големия град винаги се кара на рециркулация, освен ако не искате солидно обгазяване. Запотяването се решава с климатик или по силен вентилатор.