IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Експерти: Мъск се превръща в проблем за Tesla

Марката загуби 1/4 от стойността си и вече не номер по капитализация сред автомобилните производители

Речта на Илон Мъск при стъпването в длъжност на Доналд Тръмп като президент на САЩ настрои мнозина срещу изпълнителния директор на Tesla. Стигна се дотам, че някои хора дори поискаха да продадат своя електрически автомобили, а други да се откажат от намерението си да купят такъв. И така се стигна до логичния въпрос наистина ли поведението на Мъск вреди на компанията?


Илон Мъск


Илон Мъск несъмнено изигра ключова роля в растежа на Tesla, която се превърна от малък производител на електрически автомобили до компанията с най-висока капитализация в света. Нещата обаче се променят и за мнозина Илон Мъск вече не е добър за компанията, която ръководи от 2012. А причините не са никак малко.

Първата критика дойде по време на закупуването на Twitter, сега X. Анализаторите и потребителите започнаха да мислят, че Мъск става все по-разсеян в управлението си на Tesla, предвид успеха на Space X и присъствието на други компании като The Boring Firm или Neuralink. След това дойде политиката с подкрепа за Доналд Тръмп, често пресилени изявления и активна роля в новата администрация на САЩ.

Сега най-богатият човек на планетата трябва да реши и двата проблема. За мнозина Мъск няма време за Тesla и вече не е геният, който иска да промени света и да поведе човечеството към мултипланетна цивилизация. Или по-скоро той е все по-малко и все повече богат и ексцентричен предприемач с илюзии за величие и жажда за власт, който подкрепи предизборната кампания на новия президент на САЩ, като харчи повече пари от всеки друг.

В случая не са толкова важни причините, поради които Илон Мъск казва това, което казва, и прави това, което прави. По-важното е, че популярността му пада и в резултат на това Tesla страда. Изследването Brand Finance показва, че в момента марката струва около 43 милиарда долара, което 15 милиарда долара по-малко от 2023 (тогава Tesla беше оценена на 58,3 млрд. долара).

Говорейки за автомобили, Brand Finance твърди, че и Toyota (65 млрд. долара), и Mercedes (53 млрд.) струват повече. И това е на фона на факта, че стойността на акциите на Tesla са се повишили с 96% за една година, до голяма степен благодарение на усилията в областта на роботиката и изкуствения интелект. В случая става въпрос за цялостен поглед върху здравето на компанията.

Brand Finance проведе 16 000 интервюта и събра много информация за това как хората в момента гледат на Tesla. Репутацията на автомобилния производител е намаляла в световен мащаб. В Европа, например, броят на хората, които биха обмислили закупуването на Tesla, е спаднал от 21% на 15%.

Друго проучване сред 26 000 шофьори, проведено от холандския вестник EenVandaag даде смущаващи резултати - 1 от всеки 3 би искал да продаде своята Tesla заради поведението и изявленията на Илон Мъск. В същото време 51% от анкетираните смятат, че действията на Мъск нямат голям ефект върху продажбите на компанията и че 40% все още казват, че са горди да притежават Tesla.

Като цяло обаче отношението към компанията се променя. В социалните мрежи все повече хора пускат своите Tesla за продажба заради „несъвместими възгледи“ с главния изпълнителен директор. Появиха се дори клиенти на марката, които купуват стикери, за да ги поставят върху колите си. А посланията на тях са доста красноречиви - „Anti Elon Tesla Club“ или „Купих тази кола, преди да разбера, че Илон е луд“.


0 от 500
  • #12
    15 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Реално политическите възгледи на Мъск са насочени конкретно срещу тези които купуват тесли. В щатите това са основно демократи. В Европа са основно либерасти. Въпреки, че не съм симпатизант на тези лагери, то всъщност са идентични по възгледи.... И мен щеше да ме е срам да си карам колата ако беше тесла. Вече и не наемам тесли за служебни пътувания, веднъж ми стига шегата - "това Модел SS ли е?" Беше смешно, но не чак толкова. :-) :-)
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма проблем - българите чакат за евтините тесли :)
  • #10
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тази година пак ще има 50% растеж на Тесла,но отрицателен.
  • #9
    4 rate up comment 19 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 4 месеца )
    Тесла е с най голямата пазарна капитализация.Статистически е доказано.
  • #8
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Car guy ( преди 4 месеца )
    Балона Тесла тепърва ще започне здраво да изпуска. Проблемите им започнаха още с недоразумението Сайбъртрък и осъзнаването на хората за какъв *** става дума. Не коментирам схемата тип "човека взе парите..." за второто поколение на Роудстъра. В момента политическите му изцепки, за които колкото и полезните *** да преувеличават не му помагат на бизнеса свързан с автомобилите. Но явно не му е и преоритет, кой знае. Тепърва ще става забавно.
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А Канада спря субсидиите дори преди САЩ :D. Освен това ако Тръмп вдигне мита за някого то в отговор ще го отнесе първо Тесла заради близостта на Мъск с Тръмп
  • #6
    3 rate up comment 16 rate down comment
    до 1 ( преди 4 месеца )
    И кой им е конглокеент на Тесла при автономното шофиране?
  • #5
    7 rate up comment 13 rate down comment
    q ( преди 4 месеца )
    Какво хубаво мазно заглавийце. Като ***. Марката не е едно с капитализацията. По капитализация Тесла е по-голяма от следващите я 29 компании взети ЗАЕДНО.
  • #4
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На Тесла проблема и не е Мъск. Но за пред медиите и простолюдието .. става.
  • #3
    24 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Основния избирател на Тръмп са реднеците от средните щати, а те ще си купят електричка точно никога, основните купувачи на електрички са избирателите на Байдън, ама Мъск ги отблъсна жестоко с изявите си в политиката. Кой каквото сам си направи никой не може да му го направи.