fallback

Завръщането на века – Citroen възражда 2CV

Новият модел ще следва стила на оригинала, но ще бъде с електрическо задвижване

Модата на възраждането на популярни автомобили от миналото не подмина и Citroen. Френската марка възнамерява да възроди един от най-популярните символите си – 2CV, който се произвежда от 1948 до 1990 година. От модела са сглобени повече от 5,1 мнн бройки, като 1,2 млн от тях са ванове.

Citroen възражда 2CV

Предварителната работа по дизайна на наследник на автомобила, който е широко признат като един от символите на възраждането на Франция след Втората световна война, съобщава Autocar, позовайки се на източник в компанията. Трябва да се отбележи обаче, че през годините Citroen отричаше подобна възможност, но явно французите са променили намеренията си.

Смята се, че причината за това е възроденото Renault 5, което веднага стана хит на пазара във Франция. То се продава по-добре от новия Citroën ë-C3 и изигра основна роля за увеличаването на дела на марката на вътрешния пазар на електрически превозни средства до 23,2%. За разлика от Renault 5, който е проектирано, като се предвижда как би се развил оригиналът, ако беше останал в непрекъснато производство, за възроденото 2CV се смята, че отразява по-точно дизайна на своя класически аналог.

Citroen възражда 2CV

Citroën вече намекна за подготвянето на модели с по-отчетлив ретро-стил с новия Ami, който беше представен на автомобилното изложение в Париж през 2024. Той е взаимствал няколко дизайнерски нюанса от оригиналния 2CV, включително фарове с изпъкнали „очи“, вдлъбнатини, подобни на вентилационни отвори през калниците и историческото лого на Citroën.

Основното предимство на възродения модел ще бъде ниската цена, като се очаква тя да бъде дори под 20 000 евро. Имайки предвид достъпността и намаляването на разходите, новото 2CV ще използва платформата Smart Car на концерна Stellantis. Тя е в основата на модели като новия C3, Fiat Grande Panda и Opel/Vauxhall Frontera.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #14, това с цената е пожелателно. Те трябваше и еЦ3 да са под 20 000 евро, ама са си 50 к лв. Пишат глупости за намалени цени и вдигат нагоре.
  • #14
    до 5 ( преди 5 месеца )
    А колко да струва? Дори Дачия Сандеро с анемичен ДВГ струва толкова.
  • #13
    Веселин Бенев ( преди 5 месеца )
    Много по-добре ретро модели, отколкото всичките тези безвкусни и кичозни нови модели от петнадесетина години насам, нямащи НИЩО ОБЩО с традициите на марката.И новата концепция на Citro
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Грозното пате на сутиен !
  • #11
    Вальо ( преди 5 месеца )
    Дано вика да е с хидро активно окачване.. Колега, Citroen си плюха на името много жестоко когато го махнаха. Никога повече няма да го има окачването с сферите за съжаление. За съжаление станаха просто много евтино и зле сглобено но за сметка на това грозно и ненадеждно Пежо. Квото било - било.
  • #10
    Митко Павлов ( преди 5 месеца )
    Няма да им се получи
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    много трудно за всеки дизайнер в автоиндустрията е да измисли нови форми особенно в малкия клас В които да останат във времето като класически а още по трудно е да проблечеш класически автомобил като запазиш идеята на първосъздателя ако някой иска може да изгледа срещата между Гандини и Боркерт относно създаването на ламборгини контач https://youtu.be/qHTTgk2RyzI Да повтарям модел от миналото според мен представлява отричане на основополагащите принципи на моята ДНК Марчело Гандини
  • #8
    до 3 ( преди 5 месеца )
    Намери по евтина
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Оригиналната версия дължи половината си успех на Луи дьо Финес!
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А модата да вадят като е-коли стари и популярно модели показва единствено колко безидейни и отчаяни са станали.
fallback
Последни