Модата на възраждането на популярни автомобили от миналото не подмина и Citroen. Френската марка възнамерява да възроди един от най-популярните символите си – 2CV, който се произвежда от 1948 до 1990 година. От модела са сглобени повече от 5,1 мнн бройки, като 1,2 млн от тях са ванове.
Предварителната работа по дизайна на наследник на автомобила, който е широко признат като един от символите на възраждането на Франция след Втората световна война, съобщава Autocar, позовайки се на източник в компанията. Трябва да се отбележи обаче, че през годините Citroen отричаше подобна възможност, но явно французите са променили намеренията си.
Смята се, че причината за това е възроденото Renault 5, което веднага стана хит на пазара във Франция. То се продава по-добре от новия Citroën ë-C3 и изигра основна роля за увеличаването на дела на марката на вътрешния пазар на електрически превозни средства до 23,2%. За разлика от Renault 5, който е проектирано, като се предвижда как би се развил оригиналът, ако беше останал в непрекъснато производство, за възроденото 2CV се смята, че отразява по-точно дизайна на своя класически аналог.
Citroën вече намекна за подготвянето на модели с по-отчетлив ретро-стил с новия Ami, който беше представен на автомобилното изложение в Париж през 2024. Той е взаимствал няколко дизайнерски нюанса от оригиналния 2CV, включително фарове с изпъкнали „очи“, вдлъбнатини, подобни на вентилационни отвори през калниците и историческото лого на Citroën.
Основното предимство на възродения модел ще бъде ниската цена, като се очаква тя да бъде дори под 20 000 евро. Имайки предвид достъпността и намаляването на разходите, новото 2CV ще използва платформата Smart Car на концерна Stellantis. Тя е в основата на модели като новия C3, Fiat Grande Panda и Opel/Vauxhall Frontera.