Френският производител Citroën обяви как ще избегне повишаването на цените, но в същото време ще запази качеството на своите модели. Компанията се отказва от ненужните технологии, за да се фокусира върху достъпносттта на автомобилите си.
Главна роля в тази стратегия ще играе новата платформа Smart Car, която дебютира в Citroën C3, но има потенциала да се използва в по-големи автомобили като наследника на C4. Според главния изпълнителен директор Тиери Коскас, в компанията ще наблягат на фокуса върху нуждите на клиентите, а не на претоварването с функции, което в крайна сметка води до увеличаване на цената на автомобила.
Шефът на Citroën дава за пример популярността на C3 и включване му в списъка с кандидати за наградата Автомобил на годината 2025, като това, според него, потвърждава ефективността на избраната стратегия. Тя включва пускането на напълно промемен и модернизиран C4, като и на нов C5 Aircross, което ще позволи на компанията да засили позициите си на автомобилните пазари.
Според французите бъдещето на автомобилните технологии е именно в достъпността. Затова и компанията ще продължи да развива градските евтини хибриди и електрически превозни средства, за да остане конкурентоспособна за дълго време.
По този начин Citroën до голяма степен повтаря стратегията на Dacia, чийто модели се радват на огромно търсене на пазара именно заради опростените технологии, позволяващи постигането на достъпни цени.