fallback

Завръщането на века – Citroen възражда 2CV

Новият модел ще следва стила на оригинала, но ще бъде с електрическо задвижване

Модата на възраждането на популярни автомобили от миналото не подмина и Citroen. Френската марка възнамерява да възроди един от най-популярните символите си – 2CV, който се произвежда от 1948 до 1990 година. От модела са сглобени повече от 5,1 мнн бройки, като 1,2 млн от тях са ванове.

Предварителната работа по дизайна на наследник на автомобила, който е широко признат като един от символите на възраждането на Франция след Втората световна война, съобщава Autocar, позовайки се на източник в компанията. Трябва да се отбележи обаче, че през годините Citroen отричаше подобна възможност, но явно французите са променили намеренията си.

Смята се, че причината за това е възроденото Renault 5, което веднага стана хит на пазара във Франция. То се продава по-добре от новия Citroën ë-C3 и изигра основна роля за увеличаването на дела на марката на вътрешния пазар на електрически превозни средства до 23,2%. За разлика от Renault 5, който е проектирано, като се предвижда как би се развил оригиналът, ако беше останал в непрекъснато производство, за възроденото 2CV се смята, че отразява по-точно дизайна на своя класически аналог.

Citroën вече намекна за подготвянето на модели с по-отчетлив ретро-стил с новия Ami, който беше представен на автомобилното изложение в Париж през 2024. Той е взаимствал няколко дизайнерски нюанса от оригиналния 2CV, включително фарове с изпъкнали „очи“, вдлъбнатини, подобни на вентилационни отвори през калниците и историческото лого на Citroën.

Основното предимство на възродения модел ще бъде ниската цена, като се очаква тя да бъде дори под 20 000 евро. Имайки предвид достъпността и намаляването на разходите, новото 2CV ще използва платформата Smart Car на концерна Stellantis. Тя е в основата на модели като новия C3, Fiat Grande Panda и Opel/Vauxhall Frontera.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    2-ри, верно ли е евтина? 20к Евро за пазарска чанта?
  • #4
    Само ( преди 10 месеца )
    Дано е с хидроактивно окачване, иначе е безсмислено.
  • #3
    Вин ( преди 10 месеца )
    Всъщност, през десетилетията се извъртяха всякакви възможни форми на автомобила, търсейки най-добрата аеродинамика, най-голям обем, най-функционално пространство и особено сега, с навлизането в битка за икономия на енергия при електричните, няма лошо, че се търсят стари успешни варианти! Между другото, ionic 6 е с доста ретро силует, а е една от най-ефективните на пазара.
  • #2
    до долния ( преди 10 месеца )
    Що бе евтина градска кола
  • #1
    popa ot razgrad ( преди 10 месеца )
    не съм виждал по-упорита фирма в желанието си да фалира...
fallback
Последни